• Anonym (fundersam)

    Någon vuxen man som blivit omskuren och kan berätta om fördelar/nackdelar osv?

    Hejsan, det är såhär att min pojkvän ska bli omskuren p.g.a. att han har för trång förhud. Han är 20 år och har väl mer eller mindre känt att det stör honom, ibland inte, men den senaste tiden har det börjat störa honom otroligt mycket och nu ska han få det fixat! Det jag undrar nu är om det finns någon här i hans ålder, eller äldre spelar ingen roll, som blivit omskuren och kan berätta om hur det var? Eventuella konsekvenser, hur länge läkningstiden varade, om och i så fall hur det påverkade ert sexliv osv? Jag har läst att det tar ca 4-6 veckor tills det är helt läkt och att man under den här tiden ska undvika sex. Men sen är ju läkningstiden olika hos olika killar/män. Om man skulle ha sex efter ca 3-4 veckor, kan det uppstå komplikationer då som kan göra det svårt att ha sex i framtiden? En sak som min pojkvän oroar sig mest över är hur snabbt han kommer att komma vid samlag. Hur länge kan man ha samlag efter en omskärelse? Min pojkvän vill att vi inte träffas tills såret är såpass läkt att vi kan ha sex p.g.a. han tror att han inte kommer att kunna hålla sig när jag är med honom, och därmed riskera att läkningstiden tar ännu längre tid. Någon som varit med om detta? Att ni haft sex tidigare och att det har fördröjt läkningstiden? Jättetacksam för svar=)

  • Svar på tråden Någon vuxen man som blivit omskuren och kan berätta om fördelar/nackdelar osv?
  • Larsgubben

    Hej!

    Vad tråkigt för dig och din pojkvän. Jag blev omskuren vid 23 och har massa svar på dina frågor, men gör det helst privat om du inboxar mig. 

  • Nordin126

    Hej. Jag hade under flera år funderat över den operationen. Över läkning, ses, funktion osv. Men från min min sida så undrar jag varför jag inte gjort det tidigare! 4 till 6 har jag också hört att man ska vänta MEN 2 veckor gick och vi hade försiktigt och underbart sex:) Efte själv ingreppet var jag superförsiktig med allt men hux flux så kände jag mig redo. Om detta inlägget från dig nu är gammalt så önskar jag er lycka till:) fråga gärna mig mera eftersom jag själv inte anser mig vara helt 100 läkt. Men det funkar kanon:) alla män borde göra ingreppet just for pleasure:) hälsa din man/kille det:) Med vänlig hälsning

  • Anonym (No one)

    Hej, jag har också råkat ut för trång förhud vilket gör ganska ont vid samlag. Har fått prova en stark kortisonkur, men det verkar inte hjälpa så nästa steg blir omskärelse.

    Någon som har erfarenheter och vill dela med sig av fördelar samt nackdelar. Min största farhåga är att jag inte kommer att kunna onanera.

    Nu är inte förhuden så trång att jag inte kan hålla rent, så det enda som begänsas är just sexlivet med min partner. Men om detta innebär att jag inte kommer att kunna onanera framöver så vet jag inte om det är värt det.

    Antar att ollonet är rätt så känsligt i början och att man kommer att behöva ganska pösiga underkläder, hur länge varar detta?

  • Anonym (Johan)
    Anonym (No one) skrev 2022-06-02 23:57:39 följande:

    Hej, jag har också råkat ut för trång förhud vilket gör ganska ont vid samlag. Har fått prova en stark kortisonkur, men det verkar inte hjälpa så nästa steg blir omskärelse.

    Någon som har erfarenheter och vill dela med sig av fördelar samt nackdelar. Min största farhåga är att jag inte kommer att kunna onanera.

    Nu är inte förhuden så trång att jag inte kan hålla rent, så det enda som begänsas är just sexlivet med min partner. Men om detta innebär att jag inte kommer att kunna onanera framöver så vet jag inte om det är värt det.

    Antar att ollonet är rätt så känsligt i början och att man kommer att behöva ganska pösiga underkläder, hur länge varar detta?


    Hade precis samma problem som du. Det enda jag ångrar är att jag höll på med kortisonsalvan i nästan ett år för att slippa operera bort förhuden. Efter operation, inga problem med varken onani eller sex. Snarare till det bättre. Frun tyckte den blev fin Glad o angående känsligheten så försvinner den på nån vecka även om det inte var så värst obehagligt direkt efter heller.
    Ser inga nackdelar faktiskt. Var väldigt orolig innan men det visade sig bli superbra!
    Lycka till
  • Anonym (kåtaLisa)

    Well done! Älskar omskurna män. Gudomligt läckert med blottat ollon, så sexigt för mig som kvinna. Uthålligheten blir också bättre upplever jag.

    Väljer bara män som är omskurna nuförtiden.

  • Anonym (Stympad)
    Anonym (kåtaLisa) skrev 2022-06-16 12:34:23 följande:

    Well done! Älskar omskurna män. Gudomligt läckert med blottat ollon, så sexigt för mig som kvinna. Uthålligheten blir också bättre upplever jag.

    Väljer bara män som är omskurna nuförtiden.


    Härligt med folk som kan bejaka att de ör akrotomolifiler.
  • Anonym (kåtaLisa)
    Anonym (Stympad) skrev 2022-06-17 08:35:21 följande:
    Härligt med folk som kan bejaka att de ör akrotomolifiler.
    Avundsjukans färg är grön Solig
  • Anonym (Bästa ja gjort)

    Läker ganska snabbt lite skavigt med kläder ibörjan men allt blir mycket bättre rent och fräscht avsugning samlag my bättre känsla 

  • Anonym (4-skin)

    Jag opererades då jag var i nästan den åldern, men fick lyckligtvis behålla förhuden.

    Kolla med annan läkare, man har rätt till "second opinion".

    En annan jag känner råkade ut för en läkare som sa att det vara var att knipsa av förhuden, fanns inga alternativ. Han gick då till en annan läkare som fixade en operation som gjorde all nytta men inte ens märks i efterhand - sägar han.

  • Anonym (J)

    Gammal tråd... Men det finns säkert någon som har behov av att läsa det.
    Jag har också omskurit mig, men lite senare, var 40 år. Det absolut bästa jag någonsin har gjort. Så mycket fräschare och skönare när det läkt klart. Skulle ha gjort det när jag var 20.

Svar på tråden Någon vuxen man som blivit omskuren och kan berätta om fördelar/nackdelar osv?