• Aapple

Bra dagis i Kalmar?

Vilket dagis är o rekommendera? Inte så många barn o bra personal!! Södra områdrt

• Svar på tråden Bra dagis i Kalmar?
  • Althea

Min dotter går på Svärdsliljan, och det är vi väldigt nöjda med. De gör mycket aktiviteter och utflykter (t om i småbarnsavdelningarna) och det tycker jag är bra!

• Aapple

Svärdsliljan är det fler avdelningar? Finns ett vid sjukhuset ett vid södercentrum drottning marg v. Är det samma alla? Hur många fröknar per barn ca? Öppettider? Samt när fick du reda på platsen? Verkar vara många till hösten tack för svaren

• Althea

Det här är på Drottning Margaretas väg. Det finns tre småbarnsavdelningar; Krabban, Sillen och Grodan. Sen finns det ju för äldre barn också men vilka åldrar det är exakt på vilken avdelning där vet jag inte riktigt. På Krabban där min dotter går, är det just nu 13 barn och fyra fröknar. De öppnar halv 7 på morgonen tror jag, och har öppet till 18.30. Jag sökte förra vintern för en plats i augusti. Har för mig att jag fick svar någon gång i april/maj.

• Aapple

Ok det lät ju många fröknar men bra! Har du hört något om kungsfågeln bor ju i Vasa område, rekommenderar du svärdsliljan? Bra öppettider med något neg annars eller positivt? Kungsfågeln verkar populärt? Aning varför?

• ViVäntarLois

De flesta förskolorna på södra området har gott rykte, och särskilt Svärdsliljan på Drottning Margaretas. Finns även två dagmammor (Bremerlyckan och Kattrumpan) om det är intressant. Hon på Bremerlyckan träffar vi ibland i lekparken och de verkar ha det mysigt :)

Vi har även besökt föräldrakooperativet Kotten som ligger på Tegelviken. En hel del arbete som förälder och det är ju en bit från Vasaområdet men liten barngrupp men hög personaltäthet. Kändes väldigt lugnt och tryggt :) 

• Aapple

Hejsan! Jo det har jag hört, har du ditt barn på något dagis eller sökt plats? Verkar vara många för ht 2012. Valde svärdsliljan, vilken avd är bäst? Om någon kan rek det? Tack

• ViVäntarLois
    Aapple skrev 2012-02-23 22:42:55 följande:
    Hejsan! Jo det har jag hört, har du ditt barn på något dagis eller sökt plats? Verkar vara många för ht 2012. Valde svärdsliljan, vilken avd är bäst? Om någon kan rek det? Tack
    Nej, vi söker nog dagis till ht 13, har bara kollat runt lite. Har tyvärr inte koll på avdelningarna...
  • Aapple

Vet du i fall man kan boka tid för besök?
    Eller har du varit på någon?

• ViVäntarLois
    Aapple skrev 2012-02-24 15:07:57 följande:
    Vet du i fall man kan boka tid för besök?
    Eller har du varit på någon?
    Jag ringde till deras förskolechef, 0480-453355 Ingrid Hallberg, och bokade tid. De hade rundvandringar en gång i månaden och då fick man se alla avdelningarna på de tre dagisen som tillhörde Svärdsliljan. Vi har varit bokade på en sådan rundvandring men blev tyvärr sjuka den dagen så vi hoppas gå någon snart :)
  • Aapple
    ViVäntarLois skrev 2012-02-23 18:34:40 följande:
    De flesta förskolorna på södra området har gott rykte, och särskilt Svärdsliljan på Drottning Margaretas. Finns även två dagmammor (Bremerlyckan och Kattrumpan) om det är intressant. Hon på Bremerlyckan träffar vi ibland i lekparken och de verkar ha det mysigt :) Vi har även besökt föräldrakooperativet Kotten som ligger på Tegelviken. En hel del arbete som förälder och det är ju en bit från Vasaområdet men liten barngrupp men hög personaltäthet. Kändes väldigt lugnt och tryggt :) 

är de säkert det är 4 fröknar och inte 3?
Svar på tråden Bra dagis i Kalmar?