• Twiist3d

Dottern har statiskt hår!

Hej!
    Har en dotter på snart 4 år som har väldigt tunt och fint hår.
    Men det är även väldigt statiskt!
    Någon som har tips på hur man "blir av" med detta?
    Har prövat mig fram med olika slags schampon och balsam men ingenting verkar fungera.

Tack! {#emotions_dlg.flower}      

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Svar på tråden Dottern har statiskt hår!
  • Khaleesi

Spraya med lite läggningsvätska.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Twiist3d
    minimera skrev 2012-02-15 13:26:57 följande:
    Jag tar i lite lite kokosolja i dotterns hår och det funkar jättebra

Jaha okej!
    Tar du i hela håret, och hur mycket?  
  • Queenie70

Spraybalsam som inte sköljs ur?

• Twiist3d
    Khaleesi skrev 2012-02-15 13:27:12 följande:
    Spraya med lite läggningsvätska.

Ah, okej! Kan man bara köpa det hos frisörer eller i vanliga mataffärer också?
  • Twiist3d
    Queenie70 skrev 2012-02-15 13:28:53 följande:
    Spraybalsam som inte sköljs ur?
    Hennes hår blirt torrt utav det. =/
  • minimera
    Twiist3d skrev 2012-02-15 13:29:21 följande:
    Ah, okej! Kan man bara köpa det hos frisörer eller i vanliga mataffärer också?
    Finns i vanliga mataffären bland alla matoljor. Hur ofta tvättar du hennes hår? Jag tvättar min dotters hår max en gång i veckan (om ens det) och hennes hår har blivit mycket bättre efter att jag drog ner på tvättningarna. Använder inte vanligt schampoo heller utan ett nopoo-schampoo som inte innehåller silikoner, alkoholer eller parabener (som är det som gör att håret blir sprött)
  • Twiist3d
    minimera skrev 2012-02-15 13:35:09 följande:
    Finns i vanliga mataffären bland alla matoljor. Hur ofta tvättar du hennes hår? Jag tvättar min dotters hår max en gång i veckan (om ens det) och hennes hår har blivit mycket bättre efter att jag drog ner på tvättningarna. Använder inte vanligt schampoo heller utan ett nopoo-schampoo som inte innehåller silikoner, alkoholer eller parabener (som är det som gör att håret blir sprött)
    Okej!

Jag tvättar hennes hår varannan dag.
    Hon är så svettig om nätterna så ibland vaknar hon upp med pissblött hår, så nästan tvunget att tvätta det "så ofta". Försöker dock att tvätta det var tredje dag, när hon inte varit så svettig då.
    Ska kolla upp det schampot. Tack för tipset! :)    
  • Twiist3d
    Twiist3d skrev 2012-02-15 13:39:02 följande:
    Okej!

Jag tvättar hennes hår varannan dag.
    Hon är så svettig om nätterna så ibland vaknar hon upp med pissblött hår, så nästan tvunget att tvätta det "så ofta". Försöker dock att tvätta det var tredje dag, när hon inte varit så svettig då.
    Ska kolla upp det schampot. Tack för tipset! :)    

(ska kolla upp det där med nopoo schampoo.)
  • Hannathu

vet att det är ett jättekonstigt tips men Glidslem - sånt från apoteket.
    Jättebra på statiskt hår (ta lite på händerna och dra över håret) och som fuktkur för håret (ta i en klick medan det är vått)

Innehåller mycket glycerin/glycerol och är fuktbevarande

Svar på tråden Dottern har statiskt hår!