• gempan

Gravid, blödning, träning

Hej,
    jag är nu i v. 6 (5+3). Hade blödning hela v. 4 och någon dag v. 5 (några dagar innan jag plussade, samt några dagar efter). Gravtest har blivit starkare efter blödningen.

Nu idag har jag börjat blöda lite igen. Det märks i stort sett bara när jag är på toa. Var ute på en promenad och då kom det lite mer dock. Jag har inte ont eller så.

Min fråga är om jag borde ta det lugnt med träningen med tanke på blödningen? Tränar vanligtvis ganska mycket och ibland tungt. Kan det påverka negativt..?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Gravid, blödning, träning
  • Aleksandra Barnmorska

Hej!

Tyvärr kan man aldrig svara på om det är ett missfall el blödning under graviditet. Normal träning påverkar inte en graviditet men jag tycker inte att du ska träna hårt utan ta det lugnt nu under graviditeten. dessutom tycker jag att du ska vila från träningen sålänge som du blöder. jag tycker även att du ska ta ett nytt test om ett par veckor för att utesluta missfall.

lycka till

• gempan
    Aleksandra Barnmorska skrev 2012-02-15 14:56:46 följande:
    Hej!

Tyvärr kan man aldrig svara på om det är ett missfall el blödning under graviditet. Normal träning påverkar inte en graviditet men jag tycker inte att du ska träna hårt utan ta det lugnt nu under graviditeten. dessutom tycker jag att du ska vila från träningen sålänge som du blöder. jag tycker även att du ska ta ett nytt test om ett par veckor för att utesluta missfall.

lycka till
    Nej, jag vet att man inte kan svara på det. Jag försöker att inte vara så orolig utan mer ta det som det kommer.
    Ska och träffa en barnmorska om en vecka och ska eventuellt även göra vul då.

Tycker du alltså att jag ska avstå helt från träning så länge jag har blödning...? 
Svar på tråden Gravid, blödning, träning