• LinneaochJolinesMamma

Hur kände ni INNAN förlossningen startade?

Ja hur kände ni innan värkarna satte igång, vattnet gick eller kanske en blödning. Hur mådde ni dygnen innan. Hur kändes de i magen? Mådde ni illa? Ilade det? Ja berätta allt ni kan komma på :) Nyfiken då jag börjar närma mig BF :)

• Svar på tråden Hur kände ni INNAN förlossningen startade?
  • JAC

Hej, för mig var det sådan enorm energi de sista dagarna. Trots att jag gått över tiden med 10 dagar! Lite molvärk ungefär som mensvärk dagarna innan, men inget annat.

Var superpigg & aktiv och mådde hur bra som helst! Hade enorm aptit, speciellt dagen då vattnet gick! (vräkte i mig kinabuffé till lunchen - som jag spydde upp inne på förlossningen senare, haha!!!) Megahungrig hela tiden, precis om om kroppen laddade upp med energi! 

Lycka till:=)  Glad

• Sandra N

Åå undrar precis detsamma. Bf på söndag o letar tecken.. ;)

Ngn fler som vill dela med sig??   

• LilaRos

Jag är nyfiken :) mins inte riktigt hur jag mådde innan med sonen.. Men två dagar innan det startade tror jag det var så gick slemproppen :) Så nu med en vecka till bf sitter jag och väntar på den haha

• Tiiinaaa

Mitt vatten gick fem på kvällen. Hade legat i sängen hela dagen och trott att jag var på väg att bli msgsjuk för var väldigt illamående och kände mig sjuk i kroppen. Men de var ju kroppen som började förbereda sig:)

• 3 barns mamma84
    jag var som innan pigg och glad och massa ork i kroppen.
    Satt på soffan tittade på tv klockan 23 tiden och skulle se en serie om en mamma vid 30 + som adopterade en flicka från kina som fick namnet Ebba 
    Just då visste jag inte att jag hade en flicka själv i magen.
    Plötsligt gick slemmisen och vattnet och jag trodde jag kissade på mig.
    Gick in på toan och bytte om och ''kissade'' satte mig igen på soffan och fortsatte titta
    Sen hände det igen och jag började undra då jag precis hade varit på toan då fall det på mig att det var nog vattnet som gick .
    Mamma låg i sängen och sov och jag väckte henne oh berättade men hon sa bara att jag skulle lägga mig.
    Några molvärk hade jag lite jobbigt att somna men somnade tillslut .
    På morgonen var jag pigg som bara den och mamma frågade mig hur jag mådde.
    Jag svarade att jag mådde fint och skulle koka te och äta macka och när jag var klar så smal det vara till plötsligen låg jag på soffan och grät av att jag hade så ont
    Klockan var då 09.00 ringde min mamma pappas fru och pappa som skulle köra mig till förlossninge och jag ringde förlossningen kl 09.30 och 10.00 skulle jag komma in sa dom.
    Så den blev jag kopplad med Kurvan och så och värkar hade jag som in i helskotta !!!
    Öppen 4 cm
    Kämpade och kämpade och nästa dag 01.47 föddes flickan och fick namnet Ebba

Med dom andra 2 har jag fått snitt .               
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LinneaochJolinesMamma

Åh så spännande har bf om ca två veckor, gick endast till vecka 35 mrd första och fick då bli igångsatt pga infektionsrisk dåm mitt vatten blrjar sippra. Så jag vet inte vilka tecken jag ska leta efrer :-/

• 3 barns mamma84
    LinneaochJolinesMamma skrev 2012-02-15 14:41:31 följande:
    Åh så spännande har bf om ca två veckor, gick endast till vecka 35 mrd första och fick då bli igångsatt pga infektionsrisk dåm mitt vatten blrjar sippra. Så jag vet inte vilka tecken jag ska leta efrer :-/
    Är denna grav bättre då för dig ?
    Så kanske du går till BF dagen och slipper bli igångsatt o så
    Men njut nu bara   
  • 3 barns mamma84

Jag har bara gått över BF.
    1:a BF+9
    2:a BF+10
    3:a BF-15 men honom tog men redan ut 2 veckor innan BF då han var stor och 2:an var stor .
    Så när jag blir gravid igen blir det ca 2 veckor innan igen och snitt.    

• Bullen i ugnen

Fick frossa och började skaka, samtidigt som jag fick massa sammandragningar (mycket mer än vanligt) som gjorde lite ont. Då förstod jag att det nog var på G. En timme senare började värkarna komma.

• k girl

Innan första förlossningen (startade vecka 38+5): Var om något lite piggare och mer aktiv/rastlös än vanligt. Delar av slemproppen hade lossnat någradagar innan och jag hade vaknat med mensvärk ungefär en vecka innan. Hade besök hos BM, sov en stund på soffan på min mans företag, åt lunch med maken och åkte sedan hem. Kunde inte sova som jag brukade göra på eftermiddagen utan jag satt framför datorn vill jag minnas. Hela dagen hade jag småvärkar som jag tolkade som förvärkar, men jag var i latensfas - jag hade dock börjat packa bb-väskan, ladda kamerabatterierna och formattera minneskortet och sådär. Värkarna intensifierades under kvällen och vi åkte in till förlossningen under natten. Var åtta cm öppen vid ankomst.

Innan andra förlossningen (startade vecka 35+5): Mja, hade haft några nätter med väldigt smärtsamma förvärkar, men jag tog alvedon och försökte att inte bry mig så mycket. Jag var sjukt trött på förmiddagen och väntade bara på att få lägga mig och sova middag samtidigt som min son efter lunch. Men vid lunch gick vattnet, det bara forsade, så jag fick ringa ambulans.      

• Sannaf89

Jag hade fruktansvärda förvärkar 1 vecka innan hon kom, varje natt. Det är mitt ända "tecken" jag har att ge dig :) Lycka till!

• SomÄngeln

Han kom i 37+2. Det jag kände dagen innan han kom var lite mensvärk känsla när jag gick på stan och shoppade. Tog inte detta så allvarligt, då man ofta har lite krämpor i slutet. 
    När jag skulle lägga mig på kvällen kunde jag bara inte somna och var så rastlös. Sen gick vattnet och då var det igång!  

• Pyttismamman

Både dottern och sonen kom i v 40+5 och jag hade inga känningar innan med någon av dem!  Det första jag märkte  var att slemproppen började släppa och ca en halvtimme senare började värkarna, precis lika med båda barnen. Förlossningen med dottern (första barnet) tog 10 timmar från första värk och med sonen 4,5 timme från första värk. Så även utan förvarningstecken så behöver det inte dröja länge innan du har din bebis hos dig :)

Svar på tråden Hur kände ni INNAN förlossningen startade?