Innan första förlossningen (startade vecka 38+5): Var om något lite piggare och mer aktiv/rastlös än vanligt. Delar av slemproppen hade lossnat någradagar innan och jag hade vaknat med mensvärk ungefär en vecka innan. Hade besök hos BM, sov en stund på soffan på min mans företag, åt lunch med maken och åkte sedan hem. Kunde inte sova som jag brukade göra på eftermiddagen utan jag satt framför datorn vill jag minnas. Hela dagen hade jag småvärkar som jag tolkade som förvärkar, men jag var i latensfas - jag hade dock börjat packa bb-väskan, ladda kamerabatterierna och formattera minneskortet och sådär. Värkarna intensifierades under kvällen och vi åkte in till förlossningen under natten. Var åtta cm öppen vid ankomst.
Innan andra förlossningen (startade vecka 35+5): Mja, hade haft några nätter med väldigt smärtsamma förvärkar, men jag tog alvedon och försökte att inte bry mig så mycket. Jag var sjukt trött på förmiddagen och väntade bara på att få lägga mig och sova middag samtidigt som min son efter lunch. Men vid lunch gick vattnet, det bara forsade, så jag fick ringa ambulans.