• Liljekonvaljen

Problem med Aller media? Jag har betalat men får ingen tidning!

I November gjorde jag en beställning på tidningen Allers trädgård. Jag betalade den 28.11 och har fortfarande inte fått någon tidning. Jag har tre gånger skickat mejl till dem via kundservisen men får inget svar. Endast ett bekräftelsemejl där det står att ärendet behandlas i turordning.

Har försökt ringa, men får ingen kontakt. Bor inte i Sverige så jag har inte hundraprocentigt koll på om jag använder rätt utlandsprefix. Då jag ringde idag verkade jag komma till ett helt annat ställe (som endast hade telefonsvarare på eftersom det inte var telefontid).

Låter det inte lite mystiskt.

Har någon annan haft problem? Vad råder ni mig att göra?

• Svar på tråden Problem med Aller media? Jag har betalat men får ingen tidning!
  • Liljekonvaljen

Men då ska man väl inte få erbjudanden i postlådan på att man kan få prenumerera på tidningen här heller?

Än mindre få en räkning i rätt valuta...

Nä, det där borde vara uteslutet.

• gravid

Har du provat ringa till alla telenr som står på deras hemsida?
    Om du vill så kan jag prova att ringa.

• SVejsan
    "Kan jag få min tidning tillfälligt skickad till utlandet?

Ja, det går bra, men portokostnad tillkommer. Portokostnaden varierar beroende på var tidningen ska skickas och hur mycket tidningen väger. Kontakta kundservice för prisuppgift."
    Så Stod det i FAQ:en på ALLER medias hemsida...

Erbjudandet var alltså med den extra portokostnaden / eller pålagt när de räknat upp när de räknat upp den till din valuta?

Annars så kanske de inte anser att du har betalat rätt...Men det är deras miss - enligt avtalslagan och iom att du fått en inbetalningstalong så har de gjort ett avtalsförslag som du svarat på så borde du få tidningen i alla fall!!

• Liljekonvaljen

Nu har jag fått tidningen. Väntar ännu på svar via mejl om varför det dröjde så förbaskat länge!

Svar på tråden Problem med Aller media? Jag har betalat men får ingen tidning!