Jag vill inte jobba i förskolan mer!!!
Nu säger jag snart upp mig! Eller, rättare sagt, hade jag varit ekonomiskt oberoende eller haft annan utbildning i bagaget hade jag redan gjort det! Jag är förskollärare och har jobbat i ca 12 år minus min föräldraledighet. Jag är trött på att inte hinna med att vara speciellt pedagogisk, att behöva säga "nej, vänta, jag kan/hinner inte spela med dig just nu" HELA tiden, att inte kunna sitta ner ihop med barnen..att vi har så mkt barn vid måltiderna att några alltid måste sitta själv. Vi har alltid sjuk personal eller någon som är borta av annan anledning. Jag bytte arbetsplats för ett år sedan för att få en nystart men detta är inte bättre. Efter klockan 13 är vi två personal på min avdelning på lika många barn som på förmiddagen då vi är fyra pedagoger. Halv två ska typ halva barngruppen tas upp ur vagnarna ute där de sover..vagnar ska köras in i förråd, blöjor ska bytas, mellanmål ska fram...Puh!
jag vill så gärna göra något annat men vi har inte ekonomit till att jag sätter mig i skolbänken nu...