Umgänge för 1,5-åring?
Ni som separerat med barn i den åldern, hur har umgänget sett ut?
Jag ska boka tid till familjerätten, kan de komma med råd på umgängestider, eller hur funkar det?
Ni som separerat med barn i den åldern, hur har umgänget sett ut?
Jag ska boka tid till familjerätten, kan de komma med råd på umgängestider, eller hur funkar det?
Kan inte du och pappan komma överens?
Fr medlar bara mellan er de är ingen rrådgivningsbyrå som gör annat kan ni inte komma överens får ni gå till tr och stämma varandra
Jösses...
Min fråga var hur andra gjort med umgängestider för barn i den åldern.
Och eftersom familjerätten rimligen har erfarenhet av umgänge och hur det kan se ut, så tänkte jag att de kanske kan ge råd, även om de inte är en "rådgivningsbyrå".
Jag och pappan är inte oense, utan vill veta vilken sorts umgänge som är bäst och tryggast för ett barn i den åldern, helt enkelt!
Jösses...
Och eftersom familjerätten rimligen har erfarenhet av umgänge och hur det kan se ut, så tänkte jag att de kanske kan ge råd, även om de inte är en "rådgivningsbyrå".
Jag och pappan är inte oense, utan vill veta vilken sorts umgänge som är bäst och tryggast för ett barn i den åldern, helt enkelt!
Varför koppla in fr om ni nu är sams? Fr känner väl inte er unge eller? Ni som föräldrar ska utgå från er unges bästa inte vad andra gör, man får helt enkelt testa sig fram för att se hur ungen ragerar efter 6 mån
Jösses...
Jag undra bara varför fr ska kopplas in om de är sams sen kan man inte säga att vårt sätt som funkar för våra barn kommer funka för ts unge när ts inget säger nåt om ungens kontakt med båda sina föräldrar. Visst kan jag säga byt var 4e dag det gjorde vi men ts måste tänka och se själv om det funkar för hennes unge. Vad har du själv tillfört ts fråga ?
Sorry biobonus jag såg nu att du svara på ts fråga! Så förlåt min undran miss av mig
Råder er att gå till familjerätten på samtal. De har god kunskap om barn i olika åldrar och umgänge.
Har själv varit hos dom på samtal och dom var jättebra.. nu är vårat barn10 mån men bor hos mig på heltid och träffar mån bara sin far dagtid. Visst kan det låta jobbigt men allt gör jag för att min son ska få en så bra uppväxt om möjligt. De sa att ett barn under tre år bör ha ett hem att kalla sitt, ett hem som en trygghetspunkt. Så så länge barnet inte förstår själv varför han/hon flyttas fram och tillbaka bör detta ej göras.
Detta visste inte jag när vi gick dit första gången
Vi har också blivit hjälpta med ett umgängesschema, för att underlätta vardagen.