• Anonym (Knasbollen)

Vad skriver man som svar på kontaktannonser?

Vad skall man ge för information om sig själv i första meddelanden i svar på sexannonser där begränsningen brukar vara 150 tecken? Vad för information är lämplig att ha med?

• Svar på tråden Vad skriver man som svar på kontaktannonser?
  • Independent

Med 150 tecken kommer man väldigt långt. Långa svar är tråkiga.

• Anonym (Knasbollen)
    temptation skrev 2012-02-15 22:59:22 följande:
    Vadå, som svar på någon annans intresse? Vad sägs som ett "intresserad" eller "tyvärr, inte intresserad"
    Det finns sidor där det endast går att ta kontakt genom att svara på de annonser som ligger ute på webben. Oftast via sms. 
  • Anonym (Knasbollen)
    Independent skrev 2012-02-15 23:00:43 följande:

Va? På 150 tecken måste man krympa ihop allt. Får ju inte plats med nånting alls.
  • Anonym (Knasbollen)
    Independent skrev 2012-02-15 23:00:43 följande:

Men personen man skriver till har ju ingen som helst information om vem man är alls. Och man måste ju välja vilken information som är viktig att ge. och det har jag ingen erfarenhet utav, så det kan jag ju inte veta.
  • Independent
    Anonym (Knasbollen) skrev 2012-02-15 23:04:33 följande:
    Men personen man skriver till har ju ingen som helst information om vem man är alls. Och man måste ju välja vilken information som är viktig att ge. och det har jag ingen erfarenhet utav, så det kan jag ju inte veta.
    Pratar vi om sms eller vad?
  • Anonym (Knasbollen)
    Independent skrev 2012-02-15 23:05:42 följande:
    Pratar vi om sms eller vad?
    Här är ett exempel: http://se.loveclub24.com/
  • Anonym (Knasbollen)

Man vet ju inte själv ens var personen ifråga bor.

• Independent
    Anonym (Knasbollen) skrev 2012-02-15 23:07:02 följande:
    Här är ett exempel: se.loveclub24.com/
    Du får skriva något som lockar. Något som visar att ni båda vill samma sak. Kanske vad du vill göra med personen? Vad fick dig att just skriva? Man måste inte alltid börja berätta om sitt liv. Du kan nämna något unikt om dig själv men inte 150 tecken.
  • Independent

Nej, men det kan du fråga senare. Jag förstår inte vad problemet är.  Glad

• Anonym (Knasbollen)
    Independent skrev 2012-02-15 23:12:21 följande:
    Du får skriva något som lockar. Något som visar att ni båda vill samma sak. Kanske vad du vill göra med personen? Vad fick dig att just skriva? Man måste inte alltid börja berätta om sitt liv. Du kan nämna något unikt om dig själv men inte 150 tecken.
    Du, du är medveten om att din text här i citat är på 251 tecken? Glad Jag vill ju inte citera exakt, men jag brukar klämma ihop allt i stil med t.ex. -----TillHelgen?Ej-----vackra----ögon---Fotvandrar---Naturen?----VarmtLekfullt [längd etc.]HumorFilosof

I den stilen. Men man borde kanske ha med i vilken landsända man bor?
  • Anonym (Knasbollen)
    Independent skrev 2012-02-15 23:13:52 följande:
    Nej, men det kan du fråga senare. Jag förstår inte vad problemet är.  Glad
    Jag har överhuvud taget ingen idé om vad jag skall skriva. Jag vill vara nyfiken på den andra personen, men i det fallet måste jag nog nöja med kortfattad reklam och information om mig själv. Vad jag vill beror ju på hur det blir. Det kan jag ju inte veta i förväg.
  • Anonym (Knasbollen)

Det enda som är självklart är väl att ange ålder. Och några egenskaper om mig själv, samt några nyckelord som har med det intima att göra. Sen vill ju många veta lite saker som längd, vikt och hårfärg också. Efter detta är det inte mycket mer utrymme för att göra det personligt, men ibland skriver jag något varmt. Humor är där heller inte rum för.

• Anonym (Knasbollen)
    udda man lkpg skrev 2012-02-16 13:04:18 följande:
    Jösses, vilken fejksida....
    Fejksida?
Svar på tråden Vad skriver man som svar på kontaktannonser?