• Rapunzel72

Hörselgångseksem

blir tokig på mina öron, kommer och går med klåda, hudflagning och nu är det som finnar i öronen (iaf en) men ändå, gör svinont. Fick först terrakortril utskrivet men det hjälpte inte. Har nu fått en annan utskriven som jag tvekar att hämta. Skeptisk till att det kan hjälpa. Någon som har nåt effektivt knep eller vet hur man blir av med skiten!!!

• Svar på tråden Hörselgångseksem
  • pluvdo

Det enda som hjälpt mot återkommande hörselgångsinflammation för mig har varit att lämna öronen ifred. Vilket jag dessvärre inte är jättebra på.

Jag hade (i mina ögon) väldigt allvarlig hörselgångsinflammation/-eksem för 1,5 år sedan och fick två eller tre antibiotikakurer och massa värktabletter, men det gick inte över ändå förrän jag till slut lät bli att pilla med tops och så. Vilket var svårt eftersom det kliade nåt så djävulskt.

• mteriksson

Min mamma har likadant. tror att hon lindar en gastub med asolsprit och har i några timmar

• Philippa

Jag har både Betnovat och Terracortril som jag använder, och det hjälper bra på mig....

• Rapunzel72

Tack för tipsen, ska väl hämta ut salvan på apo också & ge den en chans, det här blir man ju tokig på. Har haft den sen jag var gravid med yngsta som är 4 år nu!! Har kommit och gott liksom i skov och nu är det en dålig period. Verkar ju som man får dras med det här,,,bara att det är bättre vissa perioder

• mannehund
    mteriksson skrev 2012-02-16 08:45:51 följande:
    Min mamma har likadant. tror att hon lindar en gastub med asolsprit och har i några timmar
    Vilka jättestora hörselgångar hon måste ha om hon får in en hel gastub ;) 
Svar på tråden Hörselgångseksem