B12 värden. Någon som vet om detta är för högt eller för lågt?
Fick precis veta att B12 värde ska ligga ca mellan 12-42 tror jag hon sa. Mitt låg på 44.
Klassas det som lite för högt, eller för lågt? Sköterskan i telefonen visste inte =S
Fick precis veta att B12 värde ska ligga ca mellan 12-42 tror jag hon sa. Mitt låg på 44.
Klassas det som lite för högt, eller för lågt? Sköterskan i telefonen visste inte =S
Sorry! Postade fel kategori! Skulle vara under "kroppsligt"
Ska det ligga mellan 12-42 och du har 44 vad tycker du då att det är högt el lågt? Tycker personligen 44 är högre en 42 enkel matte som jag klara av
Jag är inte dum heller =) Men vissa värden räknas annorlunda. Därför jag undrade. Tex, högre värden i siffor, kan innebära att man har för lite av det tex..
Såfall tror jag nog sköterskan från vårdcentralen hade vetat säkert, om det nu va så enkelt.
Känner inte igen siffrorna alls. Kobolamin som jag förstår ska ligga mellan 50-900 ungefär och under 50 har du brist, aldrig hört man kan ha för högt. Säker på att det va kobolamin?
Kobolamin är b12. Folat är vitamin b9.
Folsyra/Folat ska inte vara för lågt om du är gravid. Sen vet jag inte de exakt värdena. Men hon måste ju sagt något mer? Är de för lågt ska man äta tillskott om det är för högt vet jag inte, inget jag hört om.
Jag har haft för höga värden på b12 men jag tar b12-injektioner så det är nog anledningen till att mitt var förhöjt.
Jag har b12 brist. Värdet ska ligga mellan 50 - 600 . Har man under 100 brukar de rekommendera behepan eller betolvx :)