• Anonym (Dottern)

Jag är vuxen och mina föräldrar ska skiljas...ARG!!!

Jag är vuxen, gift har ett barn och ett barn på väg...Jag har alltid haft en öppen relation med min mamma och hon har nu berättat för mig att hon vill skiljas från min pappa.

För 10 år sedan blev min pappa impotent,trots piller och spruta så har dom ändå inte kunnat ha något samliv sedan dess och i samband med det har den fysiksa kontakten minskat helt. Avståndet mellan dom har växt och min mamma har nu berättat att hon vill skiljas. Hon är 51 år och tycker att hon är för ung för att sluta leva...

Jag vet att min mamma har en nära manlig bekant som hon har känslor för, enligt henne har dom aldrig rört vid varann men dom har pratat om att dom har känslor för varndra. I mina ögon har hon haft en affär och gått bakom ryggen på min pappa då hon pratat om känslor med en annan man.

Jag blir så ARG på min mamma! Dom har lovat i "nöd och lust" och om nu pappa på äldre dagar inte är sig lik så är det väl för fan inte snällt att lämna honom?????

Jag är vuxen och borde kanske bete mig annorlunda men jag kommer visa min mamma tydligt att jag "väljer pappas sida"    

Vad är rätt vad är fel???

• Svar på tråden Jag är vuxen och mina föräldrar ska skiljas...ARG!!!
  • IkeaKastrull

Men skärp dig. Hon är en vuxen kvinna och gör som hon vill.

• linjes

Inte din sak att lägga dig i

• Khaleesi

Så du tycker att det är rätt att döma din mamma till kanske ytterligare 30 år av ensamhet, för att hon lovade något inför en präst när hon var ung och levde ett helt annat liv? Förmodligen är impotensen bara toppen på det isberg som gör att hon vill skilja sig.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym

Mina föräldrar skilde sig, när jag var 22. Jag hade förstått under ett par års tid att mamma var missnöjd och det var hon som tog initiativ till skilsmässan. Hon tog steget i samband med att hon träffade en annan.

Jag har inte valt sida. De är båda mina föräldrar och jag vill fortsätta den fina relation jag har med dem var och en för sig och tillsammans. Det är inte upp till mig att döma.

• Tokstolla

Jag förstår din nöd och lust-poäng. Jag önskar att fler verkligen tog och menade det där med nöd. 

Fast jag till skillnad från dig går och hoppas på att mina föräldrar ska skilja sig, men det är en helt annan historia med  ca 30 års narkotikamissbruk och otrohet bakom... 

• Anonym

Väx upp din mamma är vuxen och ska inte behöva vantrivas för och bara göra dig glad..

• Anonym

Det gör inte saken bättre om du ska "välja sida". Det är deras äktenskap och även om du tycker det är fel så är det väl bättre och finnas där för dom båda. Tror inte någon av dom tycker det är lätt.
    Du är väl arg för att din mamma lämna din pappa för han är impotent, ja man kan tycka det är ytligt men oftast finns det andra mer privata delar som avgör.
    Som vuxen väljer man inte en sida enligt mig utan man finns vid bådas sida

• Anonym

Så det är bättre att din mamma mår dåligt? Det hade ju dessutom pågått under 10 års tid, som du skrev.
    Hon är vuxen, du har ingen rätt att kräva något sådant av henne.

• Anonym (My)

Mina föräldara skiljde sig för några åt sedan efter  53 års äktenskap, då hade min pappa varit otrogen med en präst flertal gånger, lovat att sluta när han blev påkommen men sedan brutit det.

Jag reagerade ungefär som du, jag blev jättearg och det som fastnade mest var att pappans älskarinna var en präst av någon anledning.

Jag tror man i vissa situationer som vuxen reagerar precis som barn gör, speciellt när det handlar om föräldrar.

*Nu har mina föräldrar flyttat isär
    *varit på semestrar ihop utan att vara ett par
    *Flyttat en gång till
    *Gift om sig (i somras)
    *Flyttade ihop igen i höstas
    *Skiljde sig igen efter jul

Helt hopplösa ju men nu orkar jag inte bry mig mer.

Men av mig får du inga hårda ord, jag förstår precis hur du känner och som sagt när det gäller föräldrar så gör ju "rollerna" att man reagerar starkt och inte alltid helt rationellt.

Svar på tråden Jag är vuxen och mina föräldrar ska skiljas...ARG!!!