• Olfino

Primperan och lergican comp?

Hej
    Undrar om det är någon som tagit både primperan och lergican comp samtidigt??
    Jag börja med primperan innan jag ens börjat må illa eftersom jag hade HG förra graviditeten!
    Men läkarn skrev även ut lergigan comp, som jag nu börjat ta i kombination med priperanen eftersom det inte gav någon effekt. Vilket jag känner att det gör nu, nu kräks jag inte (förutom på natten och morgonen eftersom jag inte tar någon medicin under antten?, nån som gör det?) och jag mår liet mindre illa!
    Försökt få tag på BM, men de har utbildning, vill ju liksom inte ta båda om det är skadligt, men känne rmig så lättad nu när jag känner att det hjälper!
    Tacksam för snabbt svar!!!
    (jag är gravid i 8+6.)

• Svar på tråden Primperan och lergican comp?
  • H o p e

Provade aldrig primperan men har testat det i samband med annat illamående och tyckte inte att det hjälpte. För mig hjälpte inte heller lerigan comp för dom är väl bara på typ 10 mg eller nåt om jag inte missminner mig. Jag fick vanliga lergigan på 25 mg och dom hjälpte bra. Man blir jättetrött av dem i början men det går över efter någon vecka. Jag gjorde så att jag i början tog lergigan comp dagtid och lergigan 25 mg till natten för att vänja kroppen vid vanliga lergigan. sedan blev illamående värre och jag fick gå över till lergigan 25 mg även dagtid men då var jag ju redan van att ta lergigan så jag blev aldrig så farligt trött av dem. och i slutet hade jag helt vant mig vid dem och blev inte alls trött. Tror lergigan 25 mg är bättre än primperan och framförallt starkare än lergigan comp.

Lycka till!   

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Olfino
    H o p e skrev 2012-02-16 13:37:23 följande:

Provade aldrig primperan men har testat det i samband med annat illamående och tyckte inte att det hjälpte. För mig hjälpte inte heller lerigan comp för dom är väl bara på typ 10 mg eller nåt om jag inte missminner mig. Jag fick vanliga lergigan på 25 mg och dom hjälpte bra. Man blir jättetrött av dem i början men det går över efter någon vecka. Jag gjorde så att jag i början tog lergigan comp dagtid och lergigan 25 mg till natten för att vänja kroppen vid vanliga lergigan. sedan blev illamående värre och jag fick gå över till lergigan 25 mg även dagtid men då var jag ju redan van att ta lergigan så jag blev aldrig så farligt trött av dem. och i slutet hade jag helt vant mig vid dem och blev inte alls trött. Tror lergigan 25 mg är bättre än primperan och framförallt starkare än lergigan comp.

Lycka till!   

Tack, jag har funderat på att fråga efter lergigan (vanliga) eller så skrev hon ut det till mig, kommer inte ihåg... vart så många grejjer på samma gång... min tanke var att ta de natt-tid!
    Tack för ditt inlägg!!
  • Sidika

Jag har ätit båda samtidigt både denna och förra graviditeten och som jag fattat det så ska det inte vara någon fara...

• finallly

Jag har inte ätit båda samtidigt. Men jag hade både lergigan comp och lergigan. Lergigan tog jag inför natten och comp på dagen.
    Kräktes inte alls på natten då.. väldigt skönt att slippa springa upp 5 gånger i timman varje natt :)

Svar på tråden Primperan och lergican comp?