• Maline85

Diarre vid förkylning?

Min son har haft feber i 2 dagar men är nu feberfri. Men är hostig och snorig. Är det vanligt att barn får diarre när dom är förkylda??

Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt
  • Svar på tråden Diarre vid förkylning?
  • caroline88

Japp! Det är vanligt att förkylningen
    Sätter sig i magen. Så är det för vår dotter jämt när hon är förkyld!

• Maline85

Okej :) Så synd om han, helt vattnig stackarn. Men Inge feber eller är dålig så. :)

Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt <3
  • caroline88

Ger du välling? Vilken välling? Testa att ge majsvälling. Det är snällare för magen.

• Maline85

Nej han äter inte välling. Men ja ska släpa mig till affären nu i köpa blåbärssoppa. Brukar göra susen :)

• Acelise

Absolut!
    Hela min sons dagisavdelning är just nu förkyld och alla har mer eller mindre lösa magar. Ofta luktar det lite fränare också.
    Se till att byta ofta (även om det bara är kiss), eftersom det är frätande.

• Natulcien

Förkylning och diarré jag har jag aldrig upplevt. Däremot kan man få diarré av feber. Sonen fick tredagasfeber i somras och därefter diarré. Vi gav honom blåbär, vitt bröd, ris, kokt fisk och morötter.

• Acelise
    Natulcien skrev 2012-02-16 14:12:12 följande:
    Förkylning och diarré jag har jag aldrig upplevt. Däremot kan man få diarré av feber. Sonen fick tredagasfeber i somras och därefter diarré. Vi gav honom blåbär, vitt bröd, ris, kokt fisk och morötter.
    Förkylningen kan "sätta sig" lätt i magen på små barn, så det behöver inte vara kopplat till feber. Men alla reagerar ju olika. 
    Blåbär KAN göra det värre, det är lite 50/50 beroende på genetik. 
  • Maline85

Har också hört de, men de funkar bra här :)

• Natulcien
    Acelise skrev 2012-02-16 14:33:57 följande:
    Förkylningen kan "sätta sig" lätt i magen på små barn, så det behöver inte vara kopplat till feber. Men alla reagerar ju olika. 
    Blåbär KAN göra det värre, det är lite 50/50 beroende på genetik. 
    Aha, jag går bara på vad läkaren sa, men självklart reagerar alla olika. Glad
  • caroline88

Alla läkare säger oxå olika. När vi var inne senast berättade hon att de är väldigt vanligt Att förkylningar sätter sig i magen

Svar på tråden Diarre vid förkylning?