kissecat skrev 2012-02-16 14:43:02 följande:
Hmm då måste jag fixa ett cv oxå.. Jag tänkte bla söka lite butiksjobb (vet inte hur stor chans det är att få såna jobb?) Har inga såna erfarenheter sedan tidigare.
Kan då "varna" och säga att många butiker inte gillar att man ringer dem. På mitt jobb var det många som ringde (när vi hade en platsannons uppe där det stod att ansökningar sker via mail) och bad att få prata med personalansvarige. Oftast fick de inte prata med denne utan man sa att hon inte var inne eller så avslutade hon själv samtalet väldigt snabbt, för man har inte tid att svara i telefon hela tiden i en butik. Då är det bättre att fysiskt lämna in CV:et, för då kan den ansvarige kolla på det när han/hon har tid istället.
Att maila är det lite 50/50 med för det är inte säkert att de orkar läsa eller att det ens är rätt adress. Då kan man maila ett "startmail" och säga att man är intresserad av att söka jobb hos dem och fråga hur de vill att man går tillväga.
Om du absolut måste ringa så borde du vara förberedd på att kunna svara på frågor över telefon. Sådana frågor kan vara varför du vill jobba hos just dem och vad du har för tidigare erfarenhet.