• Biinzan

Varför får allt och alla stötar av mig, om jag rör vid dem/det?

Hjälp mig tack..

Jag är elektriskt/statiskt laddad. Vad jag än tar på så får jag stötar.. I natt när jag skulle mata dottern så fick hon en massa stötar av mig, det bara blixtrade så det lös alltså. Som elektriska stötar.
    Jätte jobbigt, jag vet inte vad som utlöser min elektricitet ??  

Jag skrev förut om mitt statiska hår, men det har gett med sig. Nu är hela jag statisk istället.

Hjälp!!! 

Emilia, 11-04-13
  • Svar på tråden Varför får allt och alla stötar av mig, om jag rör vid dem/det?
  • Litet My

Upplever samma sak, kom i samband med att dottern föddes, efter det ger jag stötar till allt och alla.

• Biinzan
    Lilla My21 skrev 2012-02-16 16:09:07 följande:
    Upplever samma sak, kom i samband med att dottern föddes, efter det ger jag stötar till allt och alla.
    Tycker det är jätte märkligt :S Och sjukt jobbigt. Vissa stötar jag får, gör as ont.
    Emilia, 11-04-13 <3
  • Litet My
    Biinzan skrev 2012-02-16 16:10:13 följande:
    Tycker det är jätte märkligt :S Och sjukt jobbigt. Vissa stötar jag får, gör as ont.
    Ja, visst gör dem, känns hemskt när man råkar ge lillbebis en sådan hon blir ju jätterädd
  • SandraP81

Vad har ni för kläder på er? (material) Och har ni foppatofflor på er när ni är hemma?

• Biinzan
    SandraP81 skrev 2012-02-16 16:15:32 följande:
    Vad har ni för kläder på er? (material) Och har ni foppatofflor på er när ni är hemma?
    Bomullskläder , nej äger inga foppatofflor.
    Emilia, 11-04-13 <3
  • Biinzan
    Lilla My21 skrev 2012-02-16 16:13:58 följande:
    Ja, visst gör dem, känns hemskt när man råkar ge lillbebis en sådan hon blir ju jätterädd
    jaaa , fast min dotter reagerar visserligen inte så starkt, blir mest förvånad.
    Emilia, 11-04-13 <3
  • Furstinna

SandraP81: gör det att man lätt får stötar? Jag har nästan alltid foppatofflor inne.

• SandraP81
    Furstinna skrev 2012-02-16 16:17:36 följande:
    SandraP81: gör det att man lätt får stötar? Jag har nästan alltid foppatofflor inne.
    Ja foppatofflor kan göra att man blir "laddad" och avger små stötar. Samt kläder i polyester o andra plastfibrer.
  • Furstinna

Haha hade inte en aning om de men nu bär jag tänker på det då är det bara hemma jag får de haha

• gullehjärtat

Usch de där stötarna är hemska! Får många på mitt jobb från en plast som blir statisk :/
    Funderar också på om det kan ha med materialet på dina kläder att göra?

• Biinzan
    gullehjärtat skrev 2012-02-16 17:05:55 följande:
    Usch de där stötarna är hemska! Får många på mitt jobb från en plast som blir statisk :/
    Funderar också på om det kan ha med materialet på dina kläder att göra?
    Men jag har ju vanliga bomullskläder på mig :s Ibland även jeans. Jag förstår inte varför jag får stötar av allt =(
    Emilia, 11-04-13 <3
  • gullehjärtat

Jag läste det sen.. :)
    Vet att vi hade en gammal torktumlare som ibland gjorde kläderna statiska..nåt sånt kanske?

• Biinzan
    gullehjärtat skrev 2012-02-16 18:10:45 följande:
    Jag läste det sen.. :)
    Vet att vi hade en gammal torktumlare som ibland gjorde kläderna statiska..nåt sånt kanske?
    Näe, använder inte torktumlare, endast torkskåp.
    Emilia, 11-04-13 <3
  • gass

prova att nlanda vatten och lite hårbalsam i en sprayflaska och spraya på er, tofglorna eller i rummet

det hlälpte mej!

• Taina

Hej alla ni som får s.k stötar! Det får jag oxå ! När jag använder Foppa tofflor! Jag får enorma stötar när jag rör vid diskbänken o jag har även lyckats stänga tv:n ! Sant ! Har testat det flera gånger. Det är ju därför man ej får ha Foppa på sjukhus mens man jobbar. Dom stör apparaterna ! Nyss fick jag en stör när jag tog tag i katten. Kastade av mig tofflorna direkt . Mvh taina i Hälleforsnäs

Svar på tråden Varför får allt och alla stötar av mig, om jag rör vid dem/det?