• nattsudd

Britax b-agile

Hej där, någon som har erfarenhet av britax b-agile som vill dela med sig av dessa? Köregenskaper, sitt/liggläge, kvalitet, ja jag vill veta allt :)

• Svar på tråden Britax b-agile
  • Giraff

Vi har en, den är kanon!

Jag skriver ett lite längre inlägg ikväll, har inte riktigt tid nu från mobilen.

• Giraff

Sådär, nu kommer en längre rapport! 

PLUS
    * Jättelätt att sätta på babyskyddet - verkligen så himla smidigt
    * Ihopfällningen är den smidigaste jag testat på en barnvagn. SVIPP!
    * Den tar liten plats ihopfälld
    * Lättkörd och lättstyrd. Går typ att styra och vända med lillfingret
    * Fullt liggläge
    * Rymlig och bekväm att sitta i
    * Jättestor härlig sufflett
    * Den känns påkostad

MINUS
    * Varukorgen är svår att komma åt om man har den i fullt liggläge
    * Inte jättesmidigt att ändra lutningen på ryggstödet, man ska dra i remmar och fixa. Men det kanske är en vanesak, jag har inte ändrat så mycket
    * Den är ju inte som bäst när man går "off road" eller ska manövrera den över nån typ av hinder.

Du får fråga om du undrar nåt mer specifikt, men vi är som sagt väldigt nöjda!!  

• nattsudd

Bara den funkar på en vanlig grusväg så är jag nöjd och vintertid plockar jag fram citycrossen tänkte jag, iaf om det är dåligt plogat. Låter bra att den är rymlig för allt pekar på att dottern kommer bli lång.
    Jo tyget, går det att torka av lätt? Tänkte att den kanske bli smutsig när man lägger den i bilen i och om att den ligger med tyget nedåt. Där är ju annars en fördel med babyjogger city mini om du sett den för den har väldigt smutsavstötande tyg.

Väldigt snältt av dig att ta dig tid att svara :)

• Giraff

Ja, bara att torka av! 

Gå på grusväg blir inga problem, framhjulen går att låsa också (även om det inte är nån pansarvagn direkt..).

Det jag tycker har varit svårast är när man tex ska få den upp eller ner på bussen eller för en hög trottoarkant. Men det är nog också en vanesak skulle jag tro.  

• nattsudd

En fråga till...  hur tycker du den är på höjden i liggläget? Slår huvudet i upptill eller är det gott om plats att växa i? Så himla bra också tycker jag att man inte behöver ha bygeln när barnet blir större så det kan gå i och ur vagnen själv utan att man behöver lyfta!

• Giraff

Den är väldigt rymlig. Dock ligger barnet inte raklångt, för benstödet går inte att fälla upp - så benen blir ju liksom nedåt. Men gott om plats är det absolut!

• nattsudd

Får åka och kika på den så får vi se men det verkar positivt tycker jag. Ska bli skönt med en smidig vagn denna sommaren.... tack för att du tagit dig tid att svara på mina frågor :)

Svar på tråden Britax b-agile