Gravpenning inom förskola?
Jobbar inom förskolans värld på en barnavdelning med 3-6 åringar. Jag undrar hur lång tid innan BF jag kan få beviljat att gå hemma på grav.penning? Något som har erfarenhet av detta och vet något?
Jobbar inom förskolans värld på en barnavdelning med 3-6 åringar. Jag undrar hur lång tid innan BF jag kan få beviljat att gå hemma på grav.penning? Något som har erfarenhet av detta och vet något?
Rätt svårt att få inom förskolan speciellt om man jobbar med större barn. Men det är ju värt att söka och hoppas på det bästa.
Jag jobbar med 14 stycken 1-3 åringar och det ÄR tungt... Men de på fk verkar tro att vi bara sitter med kaffekokare och glor på barnen hela dagen :/
Jag har inte sökt ännu men ska nog försöka senare. Är bara i vecka 14 än så länge.
Lycka till!
Vill också veta, har själv sökt och jobbar som förskollärare.
Favoritar för att se vilka erfarenheter som finns.
Kaffekokare??!?
Kaffekoppar ska det ju stå, min telefon stavar åt mig... Grrrr...
Jag fick mitt besked om beviljad graviditetspenning tidigare i veckan! Trodde absolut inte jag skulle få heltid men det fick jag! Jobbar med 1-3 åringar, men har också hört att det är svårare om man jobbar med 3-5 åringar... Jag sökte 60 dagar innan Bf. Tror att man kan söka tidigare om arbetsmiljön är farlig, annars är det nog sjukskrivning som gäller...
Skattkistan:
Hur skrev du? Och i vilken vecka var du när du skickade in det till fk?
Jag skrev mycket detaljerat om hur en dag ser ut och alla situationer under hela veckan som belastar ryggen. Skrev även vad alla lyft väger, från 7 kilos tripp trapp stolar till hur tunga barnen är och hur många lyft det blir. Jag beskrev även smittorisken, ljudnivån och säkerheten, dvs att jag som ofta sitter på golvet har svårt att ta mig fram till ett barn snabbt nog om olyckan är framme. Jag skickade in ansökan den 20 januari och sökte från 23 feb så jag var ute i sista sekund eftersom handläggnings tiden är upp till 30 dagar...
Har väldiga problem med min rygg redan nu i vecka 23 och eftersom det ändå blir mycket röra på sig och vara aktiv så borde det göra något. Jobbar dock bara 50 % på ett vikariat inom förskola, resterande jobbar jag inom äldrevården där det är mycket tunga lyft. Kan detta påverka och hur gör jag för att det skall väga tyngre?
Då borde du väl kunna söka för båda dina arbeten?
Favoritar!