• Skogsmulla

Hur är det att bo i Tullinge med barn?

Vi funderar på att flytta till Tullinge. Min sambo jobbar i Stockholm och jag i Södertälje så det ligger bra till plus att det verkar finnas mycket barnfamiljer. Det ligger vid Tullingesjön som har förbindelse med Mälaren och det finns båtklubb och det är bra eftersom vi har båt.

Men mycket barnfamiljer kan betyda högt tryck på förskolorna med stora barngrupper t ex eller att man inte får den förskola man önskar. 

Vad tycker ni som bor där/har bott där?
    Hur är skolorna/förskolorna?
    Hur är de olika områdena? 

Det område vi tänker oss är Tullinge Parkhem. Vad vet ni om det?
    Vi vill ha villa med inte alltför liten tomt (minst 1000 kvm).    

• Svar på tråden Hur är det att bo i Tullinge med barn?
  • RocketQueen

Barnomsorgen vet jag inget om eftersom vi har vårt första på väg så vi har inte hunnit dit ännu. Men området är jättefint. Vi flyttade hit förra sommaren och trivs jättebra. Området är så lugnt! Sjön är jättemysig att promenera runt, det är grönt överallt och allmänt mysigt. Det tar runt 20 minuter med tåget in till stan vilket inte är nåt att bråka om direkt. Jag har bara positiva saker att säga om området iaf

• Skogsmulla

Det låter jättebra!

Fina promenadvägar är viktigt för vi har hund och jag ska snart vara mammaledig med andra barnet.

Vilket område bor ni i?   

• Skogsmulla

Häftigt!

Då är väl du också intresserad av att höra mer om barnomsorgen, eller har du redan kollat upp vilket dagis du vill ha?

Någon annan som vet något mer om Tullinge?    

• mammas 2 hjärtan

Hej vi har nyss flyttat hit och jag älskar det. Vi fick snabbt plats på dagiset vi hade som första val. Min äldsta son tycker att nya dagiset är mycket bättre än det gamla då de får vara ute mycket. Det finns jättebra områden att gå med vagn och hund, har dock inte hunnit gå så mycket som jag önskar men snart blir det dags. Vi bor i tullinge skog och här är det så väldigt lugnt och skönt.

• Skogsmulla

Tack för svaret! Det låter bra. Funderar på att åka dit i helgen eller nästa helg och kika runt lite...

Svar på tråden Hur är det att bo i Tullinge med barn?