• Anonym (Kaffedraken)

    Min son blir slagen i skolan fröken verkar inte ta det på allvar

    Min 9e åriga son blir mobbad i skolan. för några dagar sedan gick några killar på honom och slog ner honom. Han kom hem livrädd för han trodde han skulle dö då han tappat andan och har väldigt ont över revbenen. Jag kontaktade rektorn och kuratorn och fröken. Antimobbing teamet har gått in och dom säger att dom har situationen under kontroll. Men idag ringde kuratorn för att tala om att hon skulle träffa min son och hans fröken på måndag för samtal. För hans fröken hade sagt att hon tyckte inte riktigt att det var mobbing. Jag vart rejält förbannad nähä vad är det då för nått? Hur kan man säga sånt om ett barn som fått stryk i skolan? Hon tyckte att våran hemma situation skulle kollas upp om det kanske det var så att han ljög om mobbingen. Men va fan det finns ju vittnen till det som hänt. Hur ska jag agera? Jag vill göra en polisanmälan för misshandel då han har så ont. 

  • Svar på tråden Min son blir slagen i skolan fröken verkar inte ta det på allvar
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kan tycka att polisanmälan är vettigt. Ifall en vuxen hade blivit slagen på jobbet eller så, hade man nog polisanmält det. Själva brottsrubriceringen får ju polisen sätta, men även mobbning är ju faktiskt olagligt. Nu var det här kanske bara en enstaka gång, men om det fortsätter och läraren fortsätter vara slapphänt, så kan skolan få betala skadestånd.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Han har blivit retad av dom här killarna förut och någon gång puttad och knuffad men det här var första gången dom gjorde honom rejält illa. Är mest rädd för att det ska upprepas.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men vad ända in i glödheta!

    Din son blir slagen och fröken tycker ni verkar ha problem hemma?

    Vad är det för möte som ska hållas med pojken, kuratorn och läraren? Låter jättekonstigt. Kan inte du ringa rektor imorgon och kolla läget lite? Och kanske ska du vara med på samtalet, känns lite som du ska vara vaksam. Om läraren misstror dig- vad är det hon hoppas ska komma fram på mötet?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det skulle vara ett möte så min son fick prata av sig om det som hänt. Ja jag funderar på att ringa och säga till att jag vill vara med på måndag. Jag vet inte vad hon tror ska komma fram. första gången han blev retad så vände jag mig till henne men hon gjorde inget. nu när jag gick till rektorn vart hon lite sur. så jag vet inte

  • Anonym (Kaffedraken)
    Johansson skrev 2012-02-16 21:50:15 följande:
    Det skulle vara ett möte så min son fick prata av sig om det som hänt. Ja jag funderar på att ringa och säga till att jag vill vara med på måndag. Jag vet inte vad hon tror ska komma fram. första gången han blev retad så vände jag mig till henne men hon gjorde inget. nu när jag gick till rektorn vart hon lite sur. så jag vet inte
    Du får väga mot varann. Sur fröken- son som mår bra..hmm. Min son var mobbad och tro mig- hans lärare drömde nog mardrömmar om mig. Förhoppningsvis går de fortfarande omvägar förbi vårt hus, sonen går nämligen omväg förbi den skolan.

    (Jag har alltså inte gjort något olagligt, om det kan misstolkas. *s* Jag kan bara: 1. Skollagen, 2. rektorns telefonnummer.)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag struntar helt i om hon är sur på mig. Hon gjorde inget när jag vände mig till henne så då struntade jag i henne den här gången och ringde rektorn. Han vart väldigt förvånad över att hon inget gjort. Så nu hoppas jag det blir bättre blir det inte det så blir det skolbyte. Men först kommer jag anmäla hela skolan för det som hänt min son. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Johansson skrev 2012-02-16 21:57:34 följande:
    Jag struntar helt i om hon är sur på mig. Hon gjorde inget när jag vände mig till henne så då struntade jag i henne den här gången och ringde rektorn. Han vart väldigt förvånad över att hon inget gjort. Så nu hoppas jag det blir bättre blir det inte det så blir det skolbyte. Men först kommer jag anmäla hela skolan för det som hänt min son. 
    Bra! Hejja dig!

    Vi bytte skola till sonen och det var som att släppa in honom i en ny värld. Han kom hem med ett stort leende varje dag och sa "Mamma, det känns inte som att gå i skolan". "Att gå i skolan" var för honom att bli mobbad, slagen och utanför. Det bästa vi gjort!

    Vi orkade aldrig anmäla och skolan är idag nedlagd i den formen det var då. Tycker det är bra att du anmäler!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anmäl skolan !!!  både till plisen och till utbildningsnämnden och skolinspektionen
    tveka inte!
    Det är ju mobbing och inte bara från barnen i fråga utan även från lärarens håll!!!
    Att misstro din son och misskreditera hans upplevelse är en kränkning i allra högsta grad.

    Att din son skulle ha möte  men diverse vuxna Utan din närvaro är olagligt!!  

    Ring o tala med de andra barnens föräldrar, tala om vad du har hört och fråga vad de vet om det inträffade.
    Vid bråk i skolan skall ju de bråkande barnens föräldrar kontaktas... även de. Skolan begår ett brått mot skollagen om de inte kontaktar de inblandade i frågan. De ska ju förebygga mobbing och agera om och när det händer. Kontakta Friends om skolan är en skola som har sammarbete med de... det brukar de ju ha

    lycka till

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var idag till läkaren med sonen och han har en spricka på ett revben. Jag pratade med skolans rektor och han tänker göra en anmälan till socialen. så det kanske händer nått nu då.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Johansson skrev 2012-02-17 17:28:07 följande:
    Jag var idag till läkaren med sonen och han har en spricka på ett revben. Jag pratade med skolans rektor och han tänker göra en anmälan till socialen. så det kanske händer nått nu då.
    Men stackars liten. Det där måste skolan även göra en skadeanmälan på. Skolans försäkring ska täcka eventuella kostnader och det är bra att ha det dokumenterat för framtiden.

    Ja nu MÅSTE det hända något!
Svar på tråden Min son blir slagen i skolan fröken verkar inte ta det på allvar