• Johannanan

Tagit ur min 14 mm tunnel, kommer jag kunna töja ingen?

Tog ur min ena tunnel då jag hade fått en extra hud kant runt töjet + irreterat.
    Men nu ser det ut som att de blir ett ärr?!?!!
    Men jag vill ju kunna töja upp det igen till 14mm, kommer jag kunna det?

Kommer hud "flärpen" försvinna? Har haft ur det i ca 2 veckor, känns inte som den har gått ner något. kommer den att göra det?

• Svar på tråden Tagit ur min 14 mm tunnel, kommer jag kunna töja ingen?
  • Bollen

När jag töjde mina öron så töjde jag upp det ena så det sprack lite. Det blev jättevarigt och äckligt. Jag visade upp det för en piercare som sa att jag skulle gå ner några storlekar så det fick läka ordentligt och sen när det läkt kunde jag töja igen, fast försiktigare. Följde hans råd och det gick bra. Men om jag tar ut töjningen så ser man klart och tydligt lite ärrbildning där det en gång sprack.

• Johannanan
    alifewithoutme skrev 2012-02-19 18:14:28 följande:
    Känns som om du töjde för snabbt..? 
    Ja de akn väl säga, töjde upp dom på ca 6 månader. Så denna gång ska jag inte vara så otålig :P
  • Johannanan
    Bollen skrev 2012-02-20 18:06:30 följande:
    När jag töjde mina öron så töjde jag upp det ena så det sprack lite. Det blev jättevarigt och äckligt. Jag visade upp det för en piercare som sa att jag skulle gå ner några storlekar så det fick läka ordentligt och sen när det läkt kunde jag töja igen, fast försiktigare. Följde hans råd och det gick bra. Men om jag tar ut töjningen så ser man klart och tydligt lite ärrbildning där det en gång sprack.
    Okeej! Ja för just det örat sprack några gånger oxå :o tror att det kan vara därför det har bilivigt en sån kant oxå? Då får jag pröva och töja upp det igen med lite långsammare då och hoppas kanten försvinner lite!
  • Agapi

Sen ska de vara mycket bättre att inte töja med töjhorn eller liknande konformade smycken. utan istället byta upp dig steg för steg. Om man töjer med töjhorn är de lätt att man pressar lite för mycket och ofta + att själva formen gör risken för "blowout" mycket större (om man alls kan få de vid annan töjning? Vet inte).

Bästa är väl att sätta i något mindre. Låta de vila ett bra tag och sen töja långsamt och försiktigt.

• Johannanan
    Agapi skrev 2012-02-20 19:28:05 följande:
    Sen ska de vara mycket bättre att inte töja med töjhorn eller liknande konformade smycken. utan istället byta upp dig steg för steg. Om man töjer med töjhorn är de lätt att man pressar lite för mycket och ofta + att själva formen gör risken för "blowout" mycket större (om man alls kan få de vid annan töjning? Vet inte).

Bästa är väl att sätta i något mindre. Låta de vila ett bra tag och sen töja långsamt och försiktigt.
    Okej! Ja det är ju faktiskt sant! Får väl kanske pröva det så jag slipper få en större "blowute" än vad jag har!
    Har tagit ur smycke helt å hållet så får de vara ett tag å vila.
Svar på tråden Tagit ur min 14 mm tunnel, kommer jag kunna töja ingen?