• Emxzy

Bo ovanför en krog! Ljudisolera?

Hej hej!

Vi ska snart flytta till större lägenhet och då det råder bostadsbrist i min stad kan man inte vara så kräsen. Vi har fått en central lägenhet, jättestor och på många sätt perfekt. MEN nästan precis under (snett under) ligger en välbesökt krog (hela området har ju mycket restauranger och pubar, men just där vi ska bo ligger det bara en). Och eftersom vi har en 4-månaders liten tjej kan ju detta bli ett problem. KANSKE, jag vet inte om barn oftast sover genom sådana ljud eller inte. Hennes rum kommer inte ligga ut med gatan, utan ut med innergården så jag vet inte ens om hon kommer höra så mkt.

Men tänkte ändå kolla om det är andra som bott i liknande områden/platser med sina små barn och vad ni har för erfarenheter av det.

Och tänkte även passa på att fråga/be om tips på hur man (inte alltför dyrt) kan ljudisolera ett rum? 

• Svar på tråden Bo ovanför en krog! Ljudisolera?
  • Sale

Om det är en hyresrätt tror jag att det är hyresvärdens ansvar att se till att det är "bra" ljudnivå i lägenheten. Kolla med hyresgästföreningen om du är med där.

Svar på tråden Bo ovanför en krog! Ljudisolera?