• Isalel

Skadad frigolit i bilbarnstolen?

Vår dotter är åksjuk och har kräkts ner bilstolen rätt ofta, i och med det har vi behövt tvätta klädseln många gånger, och när vi tagit bort tyget har det blivit sprickor och skador i frigoliten!

Nån som vet hur det påverkar säkerheten? Hittade lite på NTF om babyskydd men inte om bilbarnstolar till äldre?

• Svar på tråden Skadad frigolit i bilbarnstolen?
  • Muminstjej

Jag hade slängt den direkt och köpt ny!

• Cecci78

HUr gammal är stolen? Det går byta ut men det lönar sig nog inte om stolen inte är jätteny. Vet att någon i tråden för bakåtvänt åkande har frågat om detta och fått ok på att använda den men jag hade kollat med någon expert, tex Robert Bell på säkerhetsbutiken

• Coyote

Maila Robert Bell och fråga, han kan ge dig ett korrekt råd!

• Sisisisi

Jag hade en Britax-stol där en del av frigoliten lossnade vid huvudet. Jag ringde dit och frågade och de sa att det var bara att limma dit den igen, det påverkar inte säkerheten. Har läst att fler fått samma svar. Men det gäller ju just Britax som bara har lite frigolit runt huvudet. För att få veta vad som gäller din stol skulle jag ringa tillverkaren.

• Dr Mupp

Jag har också en britax stol som gick sönder i frigoliten vid huvudet. Enligt britax så var det bara att limma fast biten igen. Skulle inte påverka säkerheten. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Skadad frigolit i bilbarnstolen?