Laserbehandling! Jag har haft massor av bihåleinflammationer tidigare, som bara kom tillbaka efter avslutade penicillinkurer. Jag fick även prova avsvällande kortisonnässprayer, men av dem fick jag näsblod så det kunde jag inte använda mer än några dagar.
Kom till slut i kontakt med en kvinna som utförde bl.a laserbehandlingar. Tre behandlingar under loppet av en vecka var vad som krävdes. Och inflammationen kom inte tillbaka som den brukade göra tidigare. Helt underbart! Så fort jag sedan fick "känningar" så gick jag och fick en laserbehandling, och oftast krävdes det inte mer än en för att mota inflammationen.
Sedan åkte jag på en kronisk inflammation för ca 12 år sedan när jag bodde i en annan stad och inte kunde gå och få laserbehandlingen. Gick med inflammationen i flera månader utan att bli kvitt den. När jag till slut kunde få laserbehandling så vill jag minnas att jag fick gå på fem behandlingar under två veckors tid, men det fungerade även den gången!
De för något som ser ut som en penna med rött ljus (kopplat till en apparat) över bihålorna i några minuter. Gör inte ont, kostade inte så mycket pengar och man slapp äta medicin som ändå inte fungerade.
Kvinnan jag gick hos gjorde det i privat regi, så jag vet inte riktigt vart man vänder sig, men det är värt att forksa i! Ställen som utför andra typer av laserbehandlingar borde ju kanske ha utrustningen som krävs i alla fall.