• untitled

Hjälp gällande koder/stillmall på blogg (söker how to-sida)

Hej!

Jag har nyligen tagit upp detta med bloggande igen inför resa, alltså en reseblogg!

När jag tidigare bloggade lite grann (på blogg.se) fick jag tips om en jättebra sida som visa precis hur du skulle ändra bakgrund på din blogg, textstorlek osv. Den sidan var alltså helt till för att guida gällande blogg. se,
    fanns videos om hur man skulle göra.

Kan nu inte hitta denna sida när jag googlar, utan enbart "designa din blogg" tips.
    Det jag söker är hur man lär sig och själv ändrar koder/stilmallar.

Är det någon som känner till en sådan sida, som enkelt lär ut detta med kod, stilmall m.m.?

Uppskattas, tack på förhand! 

• Svar på tråden Hjälp gällande koder/stillmall på blogg (söker how to-sida)
  • untitled

Någon?

Problemet är ju när jag klickar mig in på "redigera stillmall".
    Där står ju en jädrans massa tecken, koder osv. Men var hittar jag koderna, om ni förstår?

Hur veta vad jag ska uppdatera, vilken kod jag ska använda, på vilken rad det ska skrivas osv?

Hur gjorde och gör ni när ni ändrar stilmallarna för att skapa en personlig touch? 

• Fyndomat

Du undrar ju om css-koderna, vad de står för eg och det är en hel vetenskap.
    Det finns inga genvägar utan för att förstå måste du börja från grunden.
    Webdesignskolan är bra tycker jag. CSS-koder hittar du under webdesign->css-grunder.

Enklare är kanske att du tar en mall du tycker om och ändrar de enklaste som färger eller bakgrund.

webdesignskolan.se

Lita på dina sinnen! fyndomat.blogspot.com/
Svar på tråden Hjälp gällande koder/stillmall på blogg (söker how to-sida)