• Aquavit

Middag till febrig make

Jag har ingen inspiration alls, men vill hitta på något gott, enkelt och lättsmält till min man som är hemma med feber och allmänt hängig.
    Jag själv är sjuk så sällan att jag glömt vad jag är sugen på då, så jag behöver inspiration.

Vad är ni och era sjuka män sugna på, om något, när ni är krassliga?

• Svar på tråden Middag till febrig make
  • Khaleesi

Nyponsoppa, max.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Aquavit

Haha, ja det var vad killarna här på jobbet sa när jag frågade dem. Så det står redan på listan

Jag inser att hans matlust är ungefär noll just nu, men hoppas ändå på nåt mer matigt förslag som vi andra också kan äta till middag...

• Khaleesi

Vore jag du (och det var jag häromveckan) så skulle jag laga vanlig mat till resten av familjen och så får han komma och äta med er OM han orkar. Spaghetti och köttfärssås eller pannkaka. Se det som en bonus om han ids sitta med vid matbordet, även om han bara vill ha ett glas vatten och en Alvedon.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Frontline

Aj då tycker synd om han, har han råkat ut för en ruskig Man Cold då borde han enbart inta flytande föda i form av whisky.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aquavit
    Frontline skrev 2012-02-17 13:10:45 följande:
    Aj då tycker synd om han, har han råkat ut för en ruskig Man Cold då borde han enbart inta flytande föda i form av whisky.
    Det kommer nog slinka ner nån sån också framåt kvällen
    Khaleesi skrev 2012-02-17 13:07:06 följande:
    Vore jag du (och det var jag häromveckan) så skulle jag laga vanlig mat till resten av familjen och så får han komma och äta med er OM han orkar. Spaghetti och köttfärssås eller pannkaka. Se det som en bonus om han ids sitta med vid matbordet, även om han bara vill ha ett glas vatten och en Alvedon.
    Ja, jag vet. Men skulle ändå vilja göra något som det finns en liten chans att han ska kunna vilja äta....
    enautodidakt skrev 2012-02-17 13:09:17 följande:
    Blåbärssoppa 
    Soppa står på shoppinglistan
  • enautodidakt

Jag har ingen aning om vad du ska laga, men kanske något salt? Det behövs nog om man ätit dåligt. Kanske fläskpannkaka?

• Aquavit
    enautodidakt skrev 2012-02-17 13:31:06 följande:
    Jag har ingen aning om vad du ska laga, men kanske något salt? Det behövs nog om man ätit dåligt. Kanske fläskpannkaka?
    Nåt salt kanske vore bra.... tyvärr blev det pannkaka igår....

Tack för alla förslag
  • Fyndomat

Passa på nu när han inte har någon matlust att äta det du tycker är jättegott och han tycker är jätteäckligt

Lita på dina sinnen! fyndomat.blogspot.com/
  • Ann Nelly

Hemmagjord pizza brukar alltid slinka ner även om man mår dåligt.

• beli

Äggröra tycker jag alltid är gott när jag är sjuk.

• Larvig

En varm tomatsoppa med mycket chili och vitlök brukar jag tycka är gott när jag är sjuk. Barnen äter bara yoghurt. Maken gillar rostade mackor med te eller äppeljuice.

• Aquavit

Det blev nyponsoppa
    Vi andra åt risotto... får se hur det går idag, han har fortfarande rätt hög feber. 

Svar på tråden Middag till febrig make