• lykkan

Självutlösare Nikon D60

Jag har precis fått hem en självutlösare, Yongnuo ML-13, till min Nikon D60. Hur jag än bär mig åt får jag den inte att fungera fast det är batteri i och kameran är på. Måste jag "aktivera" självutlösaren på något sätt?

• Svar på tråden Självutlösare Nikon D60
  • Michiyo

nu har ju inte jag nikon kamera utan en canon men jag antar dom fungerar lika dant..

om man nu kör manuellt etc etc och inte full auto så ska det finnas en meny där man kan ställa in om man tar korten direkt eller om det utlöses efter så och så många sekunder.. även hur många som skall tas åt gången.

sista alternativet där är "själv utlösare",  

hoppas det hjälpte lite grann. lite svårt att förklara då jag inte ens har min kamera i närheten :p 

• lykkan

Men jag har köpt en liten "fjärrkontroll" till kameran (inser nu att jag skulle skrivit fjärrutlösare i inlägget!) så att jag ska kunna ta bilder utan att behöva trycka på utlösaren på själva kameran, om du förstår hur jag menar? Men det verkar inte finnas någon som helst kontakt mellan fjärrutlösaren och kameran då inget händer. Funderar på att byta batteri och se om det är där problemet ligger.. 

• Michiyo
    lykkan skrev 2012-02-17 23:14:48 följande:
    Men jag har köpt en liten "fjärrkontroll" till kameran (inser nu att jag skulle skrivit fjärrutlösare i inlägget!) så att jag ska kunna ta bilder utan att behöva trycka på utlösaren på själva kameran, om du förstår hur jag menar? Men det verkar inte finnas någon som helst kontakt mellan fjärrutlösaren och kameran då inget händer. Funderar på att byta batteri och se om det är där problemet ligger.. 
    jag är dålig på att förklara.. men det som jag surrade om är för en sån som du pratar om.. jag bor nu i wales och allt är på engelska i mitt liv men skriver på engelska då.

manual photi - drive mode - self-timer/remote control
  • lykkan

Förlåt det är jag som är trög!! Nu hittade jag den inställningen och allt funkar som det ska! Tack så jättemycket för hjälpen!! :D

• Michiyo
    lykkan skrev 2012-02-18 09:30:03 följande:
    Förlåt det är jag som är trög!! Nu hittade jag den inställningen och allt funkar som det ska! Tack så jättemycket för hjälpen!! :D
    inga problem... hoppas du får många fina bilder nu ;)
Svar på tråden Självutlösare Nikon D60