• 969803

Min dotter har ont i ryggen

Min dotter som är 7 år har klagat över att hon har ont i sin rygg.
    Hon har inte gjort det dagligen,utan vid några tillfällen den senaste månaden.
    Hon pekar rätt högt upp,vid ryggraden.
    Vad jag vet ,och hon, så har hon inte slagit sig i ryggen.

Hon har även sagt nu det senaste tre morgonar att hon har ont i sina ben.

Jag funderade lite över växtvärk då hon klagar över känningar i benen ,fast kan det kännas i ryggen (självklart behöver inte detta hänga ihop utan det är bara en fundering).

Kanske jag borde ringa skolsköterskan?
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Min dotter har ont i ryggen
  • Eli

Ja det tycker jag. Här på FL är det ju svårt att få bra råd om vad det kan vara. Jag har ingen aning, men hade nog ringt om jag varit i samma situation.

Mvh,
    Eli

• PiaLottan

min brorsdotter som nu är 9 år klagade för ett par år sen jättemycket på att hon hade ont i benen och ibland även i ryggen. Hon grät ibland av smärtan och detta förklarades med att det var växtvärk. Men känner du dig orolig så ring skolsköterskan, för hon finns ju till för att fråga råd. Lycka till!

• 969803

Jag tycker inte att ett barn ska ha ont i ryggen,det känns inte riktigt bra. Men tänkte höra bara om det var någon här som upplevt detta.

Ringer iallafall i morgon.

Tack för ditt svar!

• 969803

PiaLottan
    Vad skönt att höra (nu blev jag lite lugnare ). Hoppas att det kan vara det.
    Tack för ditt svar!

• Anettan73

Min 12 åring har och hade samma problem. Hans började redan vid 2 års ålder då jag märkte att han var svullen längst hel ryggrden, mest i svanken.

Överläkaren på brnakuten i malmö tittade över honom o frågade mig om han hade blivit tagen med sugklocka, vilket han hade.
    Många gånger när dom tages med sug klocka så drar dom ut ryggraden, vilket leder IBLAND till dessa besvär.

Tyvärr så kommer min son ha dessa problemen under hela hans uppväxt.

Svar på tråden Min dotter har ont i ryggen