• Karamellsmurfen

    När kom era första graviditetssymptom?

    Hej!

    Jag plussade i förrgår på BIMdagen, trodde överhuvudtaget inte att jag var gravid då jag inte haft några symptom alls. Är alltså i vecka 4+2 nu, har börjat att känna värk i nedre delen av magen idag, förmodligen växtvärk, men annars känner jag inget.

    När kom era graviditetssymptom, och vad för symptom hade ni?

  • Svar på tråden När kom era första graviditetssymptom?
  • MammaSandra1989

    Med sonen fick jag nidblödning några dagar efter äl och sedan inte långt där efter ömma bröst.
    Med bebisen började jag må jätte illa 5 dagar innan bim och gjorde det i 14 veckor framåt!

  • mabelle

    Typ ingenting. Andfåddhet i vecka 6 innan jag visste men annars hade jag inga besvär eller tecken under i princip hela graviditeten...

  • WildestChild

    v6. illamående, svullen mage, trötthet, molande vä rk och väldigt ömma bröst.

  • Nihu

    Har känt att min mage varit lite svullen de senaste dagarna. Idag vaknade jag av lite illamående. Tog mitt första test idag BIM -3 och plussade.

  • Bollen2

    ca. en vecka efter BIM kom illamåendet och det höll i sig länge!
    Ett par dagar efter befruktning fick jag också lite ont i magen som höll i sig några dagar och sedan försvann.  

  • Rebecca1

    Jag kände aldrig något alls i början, mina första "symptom" var när magen började växa men i övrigt så mådde jag aldrig illa, hade aldrig ont i brösten, extremt kissnödig, trött eller vad man nu kan vara.

    Nu (vecka 28) känner jag såklart av graviditeten men det är ju inga symptom utan det är ju barnet jag känner.

  • Alicia90

    fick trötthet, ömmabröst och ont i magen direkt och har haft det sedan dess varje dag, men det börjar avtar lite nu. Är i vecka 17(16+4) annars har jag mått bra. 

  • Madeleiiiine

    Första tecknet var utebliven mens, (var utomlands och kunde inte testa mig) dessutom trodde jag bara den var sen. Hade lindrig mensvärk och svullen mensmage.. Plussade när jag kom hem bim + 12.. Var då i v 7. Haft lite ömma bröst mellan v 8-11. Kissade oftare och lite tröttare än vanligt. Nu börjar magen växa och jag är fortfarande kissnödig. Aldrig illamående eller så. Nu är jag i v 16 (15+0) känner mig inte gravid men jag vet att bebis har det bra där inne :)

  • weasley

    Jag fick veta för ett par dagar sen att jag är gravid, misstänkte ingenting alls just för att mina symptom var samma som mina mens/inför mens-symptom (ömma bröst, mensvärk, trött). Dock kan jag tillägga att jag var lite mer "sugen" än vanligt, något jag inte brukar vara kring mens..

  • JA77

    Inga alls förutom utebliven mens! Inga besvär förrän i v 30.

  • Geléhallon89

    Står att jag är i vecka 2-3 på cb digital. blev gravid nu när vi sluta försöka så höll inte koll på mensdatum. men för en vecka sedan ca så lukta allt konstigt. köttfärsen stank lammfärs som jag tycker luktar ruttet :P . 
    det luktade bondgård i vardagsrummet och jag skällde på sambon. haha :P  

Svar på tråden När kom era första graviditetssymptom?