• Anonym (Besviken)

Jag fyller jämnt men ingen av mina bästa vänner kan komma!

Jag har inte många vänner utan några få bra vänner. Vi hörs och ses regelbundet med eftersom vi alla har jobb och familj så händer det ibland att det går någon månad mellan träffarna. Jag fyller nu jämnt och ska både ha mottagning hemma ,då jag bjuder på mat, samt middag på restaurang (till självkostnadspris). Några av mina vänner bor utomlands för tillfället men jag har två som bor här och som jag anser vara mina bästa vänner. Jag har bjudit dem båda till båda tillställningarna, förväntar mig dock inte att de skulle komma på båda två men någon av dem i alla fall! Den ena vännen är bortrest på min "hemmafest" men kommer hem på fm samma dag som middagen är. Den andra har inget speciellt för sig, men det verkar som om ingen av dem vill komma! Jag är så himla besviken har fått till svar " Jag får återkomma, kan inte svara nu" osv. Jag tycker att det är så jäkla dålig stil! Blir man bjuden får man väl tacka ja eller nej, plus att detta är en stor dag för mig! Jag kräver ingenting, ingen present eller så. Vore bara roligt om de ville komma en stund! Överreagerar jag eller?!!?

• Svar på tråden Jag fyller jämnt men ingen av mina bästa vänner kan komma!
  • Anonym (suck)

fyllde 25 för ett tag sen, inte jätte jämnt men ändå ett stort tal. min BÄSTA kompis ringde inte ens o gratta, tror hon glömde, bjöd in henne ca 2 veckor innan och hon sa att hon skulle komma. har fortfarande inte pratat med henne och det är nästan en månad sen jag fyllde...
    jag har inte ens orkat bry mig om att ringa henne.. visst hon bor ca 1 timme bort med bil, men jag är alltid den som kommer till henne, det skulle vart först gången hon kom till min nya lgh (har bott här i snart 2 år)  

• bears

Svårt att säga men kom ihåg att problemet kan ligga hos dom, dom kanske går igenom ngt jobbigt som dom inte är redo att dela med sig om än. Det kan ju vara så att dom kanske inte tycker att födelsedagar är så viktiga mi deras ögon.

Skicka ett sms till dina vänner och säg att det verkar som att ingen av dina närmaste verkar ha möjlighet att komma och det känns skittråkigt och att du hoppas att någon kan komma å dela din stora dag.

• Anonym (hmm)

de man tror e sina bästa vänner e oftast inte det... trist men sant!!! hoppas att du kommer att få en trevlig dag ändå med dina andra nära o kära...

• Insatt
    lnflrmn skrev 2012-02-17 16:01:04 följande:
    Eller så planerar de en överraskning kanske?!
    Jag tror inte att man ska intala ts en sådan sak och därmed göra besvikelsen så mycket större när de inte bryr sig om hennes födelsedag...
  • Anonym

alla bryr sig inte om födelsedagar, även om man fyller jämnt. Har de firat sina egna jämna födelsedagar är det en sak, men brukar de inte fira sina egna födelsedagar så är de nog inte så brydda i att fira andra som fyller år heller. Och då får man dessvärre bita ihop och acceptera att vännerna inte är så mycket för att fira födelsedagar..och att de inte menar någonting illa med det.

• Anonym

Jag förstår hur du känner. Jag disputerade (blev doktor) och bjöd på stor fest (som kostade 30 000 kr). det var den viktigaste festen i mitt liv för jag hade aldrig något bröllop utan gifte mig med en kort borgerlig ceremoni. Mina bästa vänner har dock haft stora bröllop som jag självklart kommit till och firat. Det här var min stora fest och jag förväntade mig att de skulle komma.

Men inte, de hade annat för sig. Jag blev så besviken och skämdes tom inför mina kollegor på festen. Varför var inte mina vänner här? Det kändes som att jag inte hade några vänner.

Jag bjöd givetvis in i god tid, månader i förväg. 

• Anonym (Besviken)

Det beror inte på pengar! De kan säga till om det är så men så verkar inte fallet vara, och i så fall kunde de väl komma på min hemmabjudning? Kostar inte ett öre! Och jag vet att det inte beror på att de inte tycker att födelsedagar är viktiga, snarare tvärtom! Antingen har jag missbedömt hur goda vänner vi är eller så vet jag inte...

• Bradbury

Fråga då. Det är väl det bästa ändå? Säg att du blivit ledsen och fråga om något är fel.

• Anonym (Elora)

Hade inflyttning och födelsedags fest för ett tag sedan. En av mina kompisar kom. När jag var singel kunde över 20 kompisar komma på fest (det har gått utför Flört). Nä, men det väntas barn, det var andra fester eller så finns det små bebisar och slutkörda mammor. Det är ju så här nu. Det kändes lite surt, men jag förstår rent logiskt att det är så här under den här perioden av mitt liv.

• Maline
    Anonym skrev 2012-02-17 16:21:12 följande:
    Jag förstår hur du känner. Jag disputerade (blev doktor) och bjöd på stor fest (som kostade 30 000 kr). det var den viktigaste festen i mitt liv för jag hade aldrig något bröllop utan gifte mig med en kort borgerlig ceremoni. Mina bästa vänner har dock haft stora bröllop som jag självklart kommit till och firat. Det här var min stora fest och jag förväntade mig att de skulle komma.

Men inte, de hade annat för sig. Jag blev så besviken och skämdes tom inför mina kollegor på festen. Varför var inte mina vänner här? Det kändes som att jag inte hade några vänner.

Jag bjöd givetvis in i god tid, månader i förväg. 
    För att de inte fattade vilken grej det är att disputera? Att ett bröllop är viktigt för den som bjuder in det fattar varenda kotte men om  man inte är inne i det akademiska livet är det inte lika lätt att förstå hur viktig en disputationsfest är/kan vara för den som disputerar.
Svar på tråden Jag fyller jämnt men ingen av mina bästa vänner kan komma!