• aprilhimlen

vagelpanik, hjälp!

I onsdags fick jag en vagel som jag trodde skulle försvinna tills imorgon, lördag, då jag ska på en väldigt fin fest/middag som jag har sett fram emot i flera veckor. Har vilat ögat från smink, försökt att inte peta med smutsiga händer, baddat med bomull doppad i varmt vatten, sköljt med kokat vatten och ögonskölj, försökt stressa ner, smörjt in vageln med saliv samt smörjt in guld med saliv och lagt på vageln (som ni förstår har jag googlat en del på knep, haha).

Vageln verkar dock inte bli mindre, möjligtvis med salivmetoden men det är svårt att veta om jag inbillar mig att den blir mindre av just det. För någon timme sedan försökte jag att sticka hål på vageln med en steriliserad nål, men jag lyckades inte Jag inbillar mig att vageln bara kommer försvinna om den får tömmas på var. Är det sant eller kan kroppen bota inflammationen och sedan eliminera varet? Är ganska rädd att vageln ska bestämma sig för att "läcka" ut under sittningen när jag pratar med nya människor..

Någon som vet hur en vagel generellt läker? Och är det någon som har något ytterligare knep för att få bort/förminska vageln? Finns det något bra över-natten-mirakel-knep som har fungerat på er? Eller någon metod som kan få bort svullnaden drastiskt som jag kan göra precis innan festen?

Tack på förhand!

• Svar på tråden vagelpanik, hjälp!
  • vildovacker1

Vagel är precis som en finne/pormask. Så sitter den inte alltför tokigt till så kan du försöka tömma den.

• nillanG

Saliv har jag hört. 
    Provade det sist jag fick en och nästa dag var den i stort sett helt borta 

• mabelle

Egentligen ska du låta den vara. Men man kan massera lite lätt för att försöka få bukt på den.

• Febreg

Usch, stackars dig! Brukar själv få vaglar då och då..för mig har ingenting hjälpt förutom att bara låta den vara så den får försvinna av sig själv..suck, & det kan ju ta några dagar!

• aprilhimlen
    vildovacker1 skrev 2012-02-17 16:33:30 följande:
    Vagel är precis som en finne/pormask. Så sitter den inte alltför tokigt till så kan du försöka tömma den.
    Den sitter nog ganska tokigt. Det finns inget uppenbart hål där varet skulle kunna komma ut. Har försökt skapa ett med kniv, pincett och nål. Gick inget vidare eftersom man givetvis inte kan vara hur hårdhänt som helst. Kommer igenom några hudlager men inte ända in till vageln. 

Får fortsätta med salivet, som jag faktiskt upplevt fungerar och försöka göra en riktigt snygg sminkning imorgon.

Tack för hjälpen alla!

Svar på tråden vagelpanik, hjälp!