vagelpanik, hjälp!
I onsdags fick jag en vagel som jag trodde skulle försvinna tills imorgon, lördag, då jag ska på en väldigt fin fest/middag som jag har sett fram emot i flera veckor. Har vilat ögat från smink, försökt att inte peta med smutsiga händer, baddat med bomull doppad i varmt vatten, sköljt med kokat vatten och ögonskölj, försökt stressa ner, smörjt in vageln med saliv samt smörjt in guld med saliv och lagt på vageln (som ni förstår har jag googlat en del på knep, haha).
Vageln verkar dock inte bli mindre, möjligtvis med salivmetoden men det är svårt att veta om jag inbillar mig att den blir mindre av just det. För någon timme sedan försökte jag att sticka hål på vageln med en steriliserad nål, men jag lyckades inte Jag inbillar mig att vageln bara kommer försvinna om den får tömmas på var. Är det sant eller kan kroppen bota inflammationen och sedan eliminera varet? Är ganska rädd att vageln ska bestämma sig för att "läcka" ut under sittningen när jag pratar med nya människor..
Någon som vet hur en vagel generellt läker? Och är det någon som har något ytterligare knep för att få bort/förminska vageln? Finns det något bra över-natten-mirakel-knep som har fungerat på er? Eller någon metod som kan få bort svullnaden drastiskt som jag kan göra precis innan festen?
Tack på förhand!