• Binegar

Skulle du kalla det här djurplågeri?

Det finns inte mycket jag inte klarar av, men när det kommer till våra älskade djur kan jag utan förvarning tappa greppet helt! Den här länken innehållet en förklaring på vad en tatuerare gör och bilder på en tatuerare tillsammans med sin nakenkatt Sfinx...som han har tatuerat!!!

Jag blir så jävla arg och vansinnig när man utsätter djuren för sådan!
    Jag har 5 egna tatueringar lite här och där så jag vet precis vad en tatuering innebär.

Det var ju inte direkt så att katten BAD om att få ha blivit tatuerad. Visst kan katten har varit sövd eller drogad..men nej..men gör inte så..

Skulle du kalla det för djurplågeri, varför?
    Om ni har andra åsikter, kom gärna med de också.

existenz.se/out.php

• Svar på tråden Skulle du kalla det här djurplågeri?
  • Binegar

Skyller alla mina stavfel på att jag är arg och bara ville ha iväg den här texten snabbt!

• Minne00

Helt sjukt i min värld!!!!!!!!!!

• Tow2Mater

Tror du verkligen katten satt still under den tid det tog att tatuera allt det där? Den var antagligen sövd.

Avkloning av katter upprör mig personligen mycket mera.

• Fanny b

Jag tycker det är djurplågeri. Orsaken är att ingreppet inte var medicinskt och katten kan haft ont av det. Även fast den troligen blev sövd så kan den fått ont efteråt.  

• Binegar
    Tow2Mater skrev 2012-02-17 19:18:27 följande:
    Tror du verkligen katten satt still under den tid det tog att tatuera allt det där? Den var antagligen sövd.

Avkloning av katter upprör mig personligen mycket mera.
    Nej, katten var (förmodligen) inte stilla och jag hoppas att den var sövd, om man nu var tvungen att tatuera den.

MEN, är man så tappad i gatan så man tatuerar sitt djur, ja då är man säkert kapabel till att kalla in någon polare som håller i djuret medan det är vaket.

Avkloning på alla djur, och vingklippning är också..man blir arg!!!!!!!
  • Binegar
    Fanny b skrev 2012-02-17 19:18:36 följande:
    Jag tycker det är djurplågeri. Orsaken är att ingreppet inte var medicinskt och katten kan haft ont av det. Även fast den troligen blev sövd så kan den fått ont efteråt.  
    Ryssland är..Ryssland. Och det här var en ryss tydligen.
    I Sverige är det emot lagen att utsätta djur för onödigt lidande...om jag inte är helt ute och cyklar baklänges..med en trampa!
  • Binegar
    Minne00 skrev 2012-02-17 19:17:07 följande:
    Helt sjukt i min värld!!!!!!!!!!
  • Binegar

Och så är han nog dyslektiker också. Eller "Carpe Deem" kanske är ryska för "Carpe Diem" ?
    Jag har läst ryska men stötte aldrig på "Carpe Deem" i ryska språket...

• HexaFlexagon
    Binegar skrev 2012-02-17 19:21:23 följande:
    Nej, katten var (förmodligen) inte stilla och jag hoppas att den var sövd, om man nu var tvungen att tatuera den.

MEN, är man så tappad i gatan så man tatuerar sitt djur, ja då är man säkert kapabel till att kalla in någon polare som håller i djuret medan det är vaket.

Avkloning på alla djur, och vingklippning är också..man blir arg!!!!!!!
    Jag vet att det är OT men vingklippning innebär att man klipper av de yttersta vingpennorna på ena vingen. Inget som gör ont eller syns. Danskarna använder "sträckning" av yttersta leden, vilket inte är tillåtet här. Amputation av yttersta leden är inte heller tillåtet.
  • Binegar
    HexaFlexagon skrev 2012-02-17 19:29:13 följande:
    Jag vet att det är OT men vingklippning innebär att man klipper av de yttersta vingpennorna på ena vingen. Inget som gör ont eller syns. Danskarna använder "sträckning" av yttersta leden, vilket inte är tillåtet här. Amputation av yttersta leden är inte heller tillåtet.
    Jag tycker ändå inte det är okej faktiskt..
Svar på tråden Skulle du kalla det här djurplågeri?