Kan barn vara ute i 8 minusgrader?
Nu kommer det ständigt kommentarer som "det är ju 8 minus ute! Vi kan inte gå ut i dag!" med mera.
Jag har inga barn själv och har inte jobbat på vintern på förskola förut. Så behöver andras syn på detta.
Vad säger ni?
Tack för alla svar!
Vill bara berätta lite mer. Som om det inte var illa nog att de aldrig vill vara ute så gör vi ingenting inomhus heller.
Men det värsta är att vi är en mycket liten barngrupp. Sen jag började har vi som mest varit 12 barn på fyra pedagoger!
Jag har kommit med massor av förslag på vad vi kan göra. Men de har alltid olika ursäkter till att vi inte kan.
Jag är så himla less.
Mitt problem är att chefen verkligen inte är den bästa. Chefen och husansvarige på förskolan är bästa vänner och håller varann om ryggen.
Jag letar efter nya jobb, men vill egentligen inte lämna barnen i deras händer. Plus att jag inte kommer få några referenser och hur kommer det se ut att ha bytt jobb efter några månaders arbete.
Min anställning sträcker sig till Augusti så kan nog stå ut tills dess. Men det är inte speciellt kul att gå till jobbet.