Skaffa ett andra barn eller inte?
Jag är en kvinna på 28 snart 29 år jag är gift med en man som är 42 år. Vi har ett gemensamt barn på 4 snart 5 år. Han har två barn sen ett tidigare förhållande, 16 och 13 år.Ibland längtar jag så efter ett andra barn och ibland blir jag livrädd vid tanken på ett till barn. Är det bara jag som känner så?
Vi har ett bra förhållande och jag älskar mitt barn mer än allt annat. Kontakten med hans andra barn kunde dock vara bättre men vi har ändå en god relation med dom.
Förra året blev jag oplanerat gravid, jag pendlade mellan lycka över ett till barn och i andra sekunden nästan känna paniken över att jag var gravid. Graviditeten slutade dock med ett tidigt missfall i v.8. Jag kände då både sorg och lättnad.
Jag är så nöjd med mitt fina barn och jag vill ge barnet all min kärlek och tid. Men jag kan känna sorg om jag tänker att barnet aldrig kommer att få ett hel syskon och känna sig ensamen hela livet.
Jag tänker och funderar så mycket att jag vet inte vad jag vill? Är jag onormal som känner så här?
Sen är jag livrädd att det ska vara nått "fel" på ett kommande barn. Jag har ju fått gåvan ett friskt barn, tänk om det blir nått fel på 2:an. Vill absolut göra fostervattensprov om jag skulle bli gravid igen.
Mitt barn har även börjat prata om en lillasyster.
Tänker så fint det skulle vara med ett syskon....sen kommer tankarna, om vaknätter, sjukdomar mm...
Jag är nog en riktig hönsmorsa som oroar mig väldigt mycket och har mått väldigt dåligt under perioder som mitt barn varit mycket sjukt.
Klarar jag av att ta hand om ett till barn? Kan jag älska 2 barn? Kan jag ge 2 barn allt det jag vill? Hur räcker man till? Måste jag sänka kraven på mig själv att allt inte behöver vara perfekt? Kommer min man på 42år orka med småbarnsåren igen?
Nån som är i liknande situation och känner som mig eller är det bara jag som inte vet vad jag vill??