• Längtandsfull

Någon som har information om African Mango eller kanske erfaranhet?

Har skrivit en likadan tråd men skrev fel namn=)

Någon som hört talas om African Mango eller kanske provat det?
    Googlade på det men det mesta är på engelska och det är jag helt värdelös på.

Jag har förstått så långt att det är kapslar som man skall ta 2 /dag, en morgon och en kväll ihop med mat men sen då?
    Vad skall man äta och vad skall man inte äta?
    Man kan väll inte leva som man gjort innan. Det slinker ju lätt ner massor av onyttigheter som man går upp i vikt av så jag måste ju byta matvanor iallafall=)

Men jag vill ha all information och erfarenhet som ni har.

• Svar på tråden Någon som har information om African Mango eller kanske erfaranhet?
  • lykantrophona

Jag är förvånad över att så många hemsidor har bilder av vanlig mango i sin reklam, när den s k "afrikanska mangon" inte är särskilt besläktad med den vanliga. Ja, inte mer än en vanlig ros då.

Jag hittar bara en massa reklamsidor, inget som verkar seriöst. Sen en massa "nej, det ÄR inte fejk". Hm. Varför måste de försvara sig så mycket från rykten som säger att det är fejk? Ingen rök utan eld, skulle jag tro. Det finns inga vetenskapliga studier som bevisar den påstådda effekten. Den lovar mycket, men som sagt, än så länge finns inte några riktiga, objektiva bevis.

Bästa viktnedgången fås, såklart, av mer motion och mindre kaloririk mat. Inte av mirakelpiller.

• Längtandsfull
    lykantrophona skrev 2012-02-18 02:18:22 följande:
    Jag är förvånad över att så många hemsidor har bilder av vanlig mango i sin reklam, när den s k "afrikanska mangon" inte är särskilt besläktad med den vanliga. Ja, inte mer än en vanlig ros då.

Jag hittar bara en massa reklamsidor, inget som verkar seriöst. Sen en massa "nej, det ÄR inte fejk". Hm. Varför måste de försvara sig så mycket från rykten som säger att det är fejk? Ingen rök utan eld, skulle jag tro. Det finns inga vetenskapliga studier som bevisar den påstådda effekten. Den lovar mycket, men som sagt, än så länge finns inte några riktiga, objektiva bevis.

Bästa viktnedgången fås, såklart, av mer motion och mindre kaloririk mat. Inte av mirakelpiller.
    vad jag förstått så hjälper dessa tabletter till att förbränna fett och att man minskar sin hunger..

Det är nog ingen diet i sig.. 
  • lykantrophona
    Längtandsfull skrev 2012-02-18 16:06:12 följande:
    vad jag förstått så hjälper dessa tabletter till att förbränna fett och att man minskar sin hunger..

Det är nog ingen diet i sig.. 
    Det finns som sagt inga objektiva bevis på att de har någon sådan verkan. De få studier som gjorts har varit finansierade av företag som säljer African Mango.
  • väntanstidernr1

såg att svenska dagbladet hade skrivit en artikel om detta. de hade provat och fått fantastiska resultat. men jag är ändå lite skeptisk!

• mc babe

Har läst deras villkor nooooooga, de skriver underförstått att det inte har någon effekt..... Dessutom erbjuder de att man får testa mot fraktkostnaden och är man inte nöjd ska man bara säga upp inom 15 dagar. De flesta jag hört talas om har fått paketet på dag 16...... Och blir då debiterade fullt pris.

• SolOchSnö
    väntanstidernr1 skrev 2012-03-15 09:21:19 följande:
    såg att svenska dagbladet hade skrivit en artikel om detta. de hade provat och fått fantastiska resultat. men jag är ändå lite skeptisk!

Jag har sett reklamen på nätet och det är väl Svenska veckobladet som de hänvisar till? Alltså en blufftidning som försöker låta seriös genom att ta ett namn från en stor känd tidning.

Om man googlar är de första träffarna "African Mango scam", alltså African Mango-bluffen. Alla recensioner som jag har hittat säger att det är en bluff och en del har dessutom blivit lurade på pengar.

Om det låter för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant.
  • lotta hållander

Detta är BEDRÄGERI på högsta nivå. Ta dig tid att läsa igenom och gör gärna som jag själv gjort om du inte tror mig:

...................................................

Läs igenom följande sidor

African mango och Meta Burn

http://svenskahalsonyheter.com/halsa/mest-populara-dieter/index.php?t202id=1126&t202kw=

Relift

http://svenskahalsonyheter.com/halsa/tips-mot-rynkor/index.php?t202id=737&t202kw=

Det är ganska avancerat. Det är två fejkade sidor från samma företag. Den ena ska se ut som om detta är Svenska Dagbladets hemsida för Hälsonytt, inte sant. Den andra ”Svenska Hälsonyheter” ger sken av att ha publicerat denna ”rapport” i tidningarna Elle, Cosmopolitan och Plaza. Men klicka dig fram på undermenyerna. Hittar du något om ”världen”, ”Lokalt”, ”Politik” osv? Nej, för det är inte en riktig sida. Jag har ringt till SvD och påtalat detta. Gör det du också! Jag sökte även efter Nellie Karlsson som, enligt artikeln, provat denna fantastiska hälsokur. Det finns inte någon Nellie Karlsson på Svenska Dagbladet och har aldrig funnits någon Nellie Karlsson.

Varför gör man så tror du om man har produkter som fungerar?

Så till alla inlägg från personer som testat detta och påstår att de sett/hört en rapport på TV om African Mango och Meta Burn. Det har aldrig sänts något sådant program,det finns ingen sådan rapport och således finns det inte några människor som skrivit in dessa kommentarer. Känner du igen samma inlägg för Relift? Samma upplägg, samma bluff!

Så – tror du själv att det fungerar?

Köp om du vill med var beredd på att de drar pengar automatiskt utan att du har möjlighet att stoppa!

Hjälp till att sprida denna information - detta är bedrägeri på högsta nivå!

• väntanstidernr1

Jag upptäckte detta själv sen faktiskt när jag läste "artikeln" igen. Sökte oxå på nellie på SvD utan resultat. En rejäl bluff, tur man tänkte ett steg längre och inte beställde nåt! Bra att uppmärksamma detta. Såg reklamen på Facebook och säkert många andra också.. Lika bra att inse att när det gäller vikten finns inga genvägar, bara hårt slit :)

Svar på tråden Någon som har information om African Mango eller kanske erfaranhet?