• Anonym (Hur?)

Hur skriver man i CV:t att man har ett pågående jobb och vill inte....

Sitter och ska söka en tjänst. Har redan ett jobb men trivs inte.
    Hur skriver man på CV då brevid det jobbet man redan har? Skriver man pågående eller vilket är den korrekta termen?
    och om man inte vil att dom ska kontakta arbtegivaren på nuvarande jobbet, hur skirver man det korrekt?       

• Svar på tråden Hur skriver man i CV:t att man har ett pågående jobb och vill inte....
  • Zileah

Kan ju skriva (exempel)

Cloetta 2004 - 2012
    Nuvarande arbetsgivare

Jag skrev att referenser kan lämnas på begäran men ingen har frågat mig om det.
    ålänge man inte lämnar nåt tycker jag dom inte bör höra av sig till arbetsgivaren.

• katalysator

Jag brukar skriva till exempel:

Företaget AB, Projektledare (2010 - Nuvarande)
    Några ord här om vad tjänsten innebär och vilka ansvar jag har.

Firman AB, Projektkoordinator (2007 - 2010)
    Några ord här om vad tjänsten innebär och vilka ansvar jag har.

Bolaget AB, Projektassistent (2005-2006) 

Jag har aldrig varit med om att de ringer till någon på ens jobb, som inte står med på din referenslista! Däremot kan du ju vara beredd på att de vill veta varför du vill byta jobb, och även frågar varför du inte vill ange några referenser från din nuvarande arbetsplats.

• Anonym (Hur?)

Nuvarnade skriver jag då :) Råkade skicka en som det stod Pågående, klantade jag till det eller fattar dom vad jag menar? 

• jeanettie

Ja det borde dom förstå, du kan ju även skriva i personliga brevet att du "känner för nya utmaningar" eller liknande =)

• katalysator

Pågående funkar också jättebra Glad

Svar på tråden Hur skriver man i CV:t att man har ett pågående jobb och vill inte....