• Anonym (vubbdags)

Vad får ni ambulanssjuksköterskor i lön och i vilket landsting jobbar ni?

Hej!

Ska (om jag kommer in) börja på amb-vubben i höst och är lite nyfiken på vilken lön (INKL OB mm) ni ambulanssjuksköterskor får och i vilket landsting ni jobbar (eller om det är privat) samt hur länge ni jobbat och om det är lönt att gå vubben när det gäller lönen (alltså bara när det gäller lönen, inget annat diskuteras).

Alltså:

-Vad får ni för lön (INKL OB mm)?
    -Vilket landsting/företag tillhör ni?
    -Hur länge har ni jobbat (både som ssk och som amb-ssk)?
    -Är det värt att gå vubben rent lönemässigt?

• Svar på tråden Vad får ni ambulanssjuksköterskor i lön och i vilket landsting jobbar ni?
  • Anonym

Jag kan svara på sista frågn: Nej, det är inte värt att gå vubben rent lönemäsigt och pga man är låst till ambulansen. Gå Narkos-vubben istället då kan du jobba i ambulans, helllikopter, operation, röntgen, akuten etc.

• paprikapizza

Kolla med Scream (eller ar det Scream2 numera?)

• malmen

Ts: Jag skrev en liknande tråd för ett tag sen.. fick aldrig nåt svar på frågorna utan det var bara diskussion om annat..
    Vill också veta mer om lönestatistiken!

• Scream2
    Anonym skrev 2012-02-18 14:18:32 följande:
    Jag kan svara på sista frågn: Nej, det är inte värt att gå vubben rent lönemäsigt och pga man är låst till ambulansen. Gå Narkos-vubben istället då kan du jobba i ambulans, helllikopter, operation, röntgen, akuten etc.

Men SKA man jobba på ambulansen är det baske mig ambulansvubben man ska gå!!!!! Hoppas det blir krav på den framöver! Över hela Sverige...och inte bara vubb och sen kan det vara vad som....
  • Scream2

-Vad får ni för lön (INKL OB mm)? 
    MYCKET varierande! Beror helt på hur mkt man jobbat på jouren, hur mkt övertid på morgonen osv. Kan bli allt från 20-25 efter skatt och kanske både mindre och mer....men då har jag dålig grundlön....

-Vilket landsting/företag tillhör ni? 
    Det håller jag för mig själv

-Hur länge har ni jobbat (både som ssk och som amb-ssk)? 
    Sisådär mer än 10 år resp mer än fem år

-Är det värt att gå vubben rent lönemässigt?
    Skiljer sig väldigt mellan olika arbetsgivare har jag förstått. Vissa får inget, andra får flera tusen....                               

• Scream2
    malmen skrev 2012-02-19 14:27:28 följande:
    Ts: Jag skrev en liknande tråd för ett tag sen.. fick aldrig nåt svar på frågorna utan det var bara diskussion om annat..
    Vill också veta mer om lönestatistiken!

Var finns den tråden?
  • paprikapizza
    Anonym skrev 2012-02-18 14:18:32 följande:

Fast rontgen kan du inte jobba pa med narkos-vub. Kanske och enbart under interventionella procedure dar pt baehover narkos eller lugnande.
  • malmen

Scream2: Jag hette Bizzie innan hacken! :) Den tråden som jag skrev blev ju diskussioner om annat..

• JA77
    malmen skrev 2012-02-24 19:15:30 följande:
    Scream2: Jag hette Bizzie innan hacken! :) Den tråden som jag skrev blev ju diskussioner om annat..

Finns den kvar?
  • malmen

JA77: Ingen aning.. har raderat favoritlistan.. hur så?

TS: Hur länge har du jobbat som ssk?

• Scream2

Var det bara jag som kunde komma med svar? Och vart tog TS vägen?

• malmen

TS: Har du kollat på ambulansforum? Du kanske kan få fler svar där?

Svar på tråden Vad får ni ambulanssjuksköterskor i lön och i vilket landsting jobbar ni?