• fröken

"Gör" alla något på helgerna?

Jag jobbar som lärare och får varje måndag höra vad mina elever (7 år) gjort på helgerna. Det är simhallsbesök, turer till skidbackar, shopping, lekland, resor, muséer...

Och jag blir faktiskt lite förvånad över vad alla gör på helgerna. Vi själva är oftast hemma och bara rår om varandra, visst går vi på skogspromenader, åker lite längdskidor (bor bredvid spåret). Men annars städar vi och bakar och leker.

Det känns som om vi är de enda människorna i världen som inte har projekt att komma iväg på på helgerna. Är det så?

• Svar på tråden "Gör" alla något på helgerna?
  • Biinzan

Nej verkligen inte.
    Vi gör absolut ingenting på helgerna, det som kan räknas som aktivitet är våra promenader, men det det är inget vi gör enbart på helger, utan varje dag.

Emilia, 11-04-13 <3
  • Lena

Oftast är vi bara hemma. Kanske en tur till lekplatsen.

• Wicked113

Jag jobbar som högstadielärare, och tro mig när de kommer upp i den åldern så har de gjort inget alls på helgerna :P Själv brukar jag inte ha massa projekt att göra på helgerna. Har i och för sig inga barn, men hoppas jag räknas ändå :)

• Majsan70

Vi har alltid ridskolan på helgerna. Men visst åker vi iväg på utflykter utöver det. Ofta blir det Bio tex. Bada är vi lite sämre på hörhemma men vi åker iböand iväg på badresor till Danmark.  MEN jag jobbar varannan helg o då blir det ofta lite stiltje.

• Momat

Vi gör så lite som möjligt på helgerna. Vardagarna är så intensiva så när helgen kommer är det skönt att bara slappa och slöa hemma. Möjligen hälsar vi på endera mina eller makens föräldrar, eller bjuder hit dem, men det är långt ifrån varje helg.

Svar på tråden "Gör" alla något på helgerna?