• mamytotwo

Avfärgning av mörkt hår!

Jag har färgat mitt hår mörkbrunt 1-2 år nu och började tröttna lite på den färgen och bestämde mig igår att bli blond. Jag köpte två stycken av den blekaste av märket mood. Har dessutom inte så långt hår utan till axlarna så jag tänkte att det blir väll bra. Hårbotten är jätte blond men resten är orange och brun rött. Dagarna innan barnbidrag och lön är kanske inte kassan jätte fylld så det jag behöver nu är tips på det absolut starkaste som finns som tar bort det där röda och mörka så jag faktiskt kan visa mig ute på måndag. Jätte dum idé av mig att börja med detta nu men gjort är gjort. SÅ snälla om någon har något tips?

• Svar på tråden Avfärgning av mörkt hår!
  • Styrmansmamma

Det du skulle ha gjort istället för att köpa blekning skulle vart att köpa en riktig Avfärgning.
    Det heter "Colour B4" finns på Ica Maxi kostar ca 80:- , finns kanske även på Åhléns Kicks. Finns vanlig och extra stark.

Den ska du hälla i håret och gnugga som en tok i 15 minuter o då gnuggas färgpartiklarna ur håret och det är nog det bästa att göra nu. För om du bleker mer nu blir håret bara förstört och kommer att gå av. Men jag använde Colour B4 på mitt färgade svarta hår och det blev ljusbrunt(min naturliga) så det borde fungera att få ur de färgpartiklarna som gör ditt hår orange nu...

Lycka till! O köp silverschampoo o använd varje dag tills den gula tonen är borta om du vill ha vit-blont hår.

• gullehjärtat

Håller med styrmansmamma om avfärgningen som finns på maxi, den är bra! Lycka till :)

• Styrmansmamma

Ja man vet ju sånt här efter att man själv stått där med hår likt ett löjligt Lejon ;) Men Colour B4 är ganska nytt så när jag gjorde samma misstag som du fick jag bleka det 5 ggr och det slutade med svinto-hår som gick av när jag drog lite i det... Inte så kul..

Hoppas det går bra, och kom ihåg ju mer du gnuggar ju mer färg går ut håret med den B4..

Berätta gärna hur det gick sen :)

• Styrmansmamma

Om du redan gjort 2 blekningar och det redan är blont i hårbotten så räcker det med B4... Men set kanske inte blir helt vitt men det kan du lösa med silverschampoo. Du bör inte bleka igen om du vill ha kvar ditt hår. Sen ska du nog låta håret vila 2 veckor o använda mkt hårinpacknin...

• mamytotwo

Okej. Men hur mycket kostade det? Kolla lite på google och där stod det något om 150 kronor men det kanske beror på vart man köper det? I hårbotten är det blont men nedersta delen av håret är rödbrunblont.

• Styrmansmamma

Jahadu trodde det var lite ljusare.. Alltså jag hade nog kört på B4 iaf... Men det är ju ganska ojämn färg nu så om jag var du hade jag kört på en Avfärgning och sen köpt en toning i typ någon ljusbrun färg för att kunna gå till jobbet iaf... Sen vänta på lön och bleka slingor hos frissan.

För grejen är ju den att en till blekning nu kommer göra det mörka håret så som i hårbotten och det ljusa kommer att bli vitt.. Då har du fortfarande ojämnt o orange hår...

• mamytotwo

För jag tänkte om jag avfärgar så det blir ok färg på det nedersta och sedan köra allt blont på det sista men som sagt så kanske jag tappar håret. Gahh vad frustrerande. Men kostade det bara 80 kronor?

• Styrmansmamma

Sök på youtube på Colour B4 så finns det många tjejer som filmat när de använder det på misslyckade färgningar.. :)

Svar på tråden Avfärgning av mörkt hår!