• vill bli mamma 2009

Charter april/maj: för kallt i poolerna?

Vi är sugna på att boka en charterresa i månadsskiftet april/maj. Eftersom vi bara har möjlighet att vara borta i en vecka, så vill vi inte åka så långt iväg (Thailand, Mexico osv är alltså uteslutet). Vi har hittat en perfekt resa till Mallorca, men min man är tveksam till att boka eftersom han tror att det kommer att vara så kallt i hotellpoolerna att man inte vill bada. Vi är två vuxna och en kille på knappt 2 år.

Finns det någon här som har erfarenhet av hotellpooler på Mallorca i april/maj?
    Finns det någon som kan rekommendera ett annat resmål därvi inte fryser i poolen =) ?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Charter april/maj: för kallt i poolerna?
  • katalysator

Menar du att ni är rädda för att det kallt i luften, eller att ni letar efter ett hotell med uppvärmt poolvatten?

• Agapi

Jag har varit på Mallorca tidigt på säsongen, och bor på Kreta... och de är inte speciellt varmt i ouppvärmda pooler då. Badar inte en längre stund åtminstone. Då måste du välja hotell med uppvärmd pool eller åka längre bort.

• Miss P71

risken är att det inte är så varmt i poolen vid den tiden. den har inte hunnits att värmas upp. Synd att ni inte kan resa till ett land som ligger längre bort!

• vill bli mamma 2009

Katalysator, det är poolvattnet mannen oroar sig för, inte temperaturen i luften.

Det står tyvärr nästan aldrig i hotellbeskrivningarna om hotellpoolerna är uppvärmda eller ej.

Vad tror ni om Kanarieöarna??

• Agapi

Om de inte står så är de inte uppvärmt. Väldigt sällan de är de på sånna ställen som bara är öppet under säsong. Har bara varit på kanarieöarna under februari och då är de svinkallt både i hav och pool, men de kanske är bättre i april? Dock avråder jag från kanarieöarna (jag har varit på grand canaria två gånger och fuerteventura en gång) då de är de absolut tristaste resemål jag besökt.

• Maturo

Har varit i Turkiet i början på maj och då var havet varmare än hotellpoolen, men havet var då iofs hyfsat behagligt att bada i faktiskt. Kan ni inte välja att åka en bit in i maj, det gör faktiskt en del skillnad.

• JA77

Mallorca är ganska kallt i april/maj. Vad tror ni om Tunisien eller Egypten? Vi var i Tunisien i påskas, det var ca 25 grader varmt och uppvärmd pool!

• vill bli mamma 2009

Tack för era svar!

Egypten har vi redan varit i. Tunisien skulle kunna funka, men hittar inga flygavgångar dit den veckan vi har möjlighet att åka.

Vi har inte möjlighet att åka senare i maj. Alternativet är att åka i juni eller juli, men vi är så sugna på en vårresa.

• mia maria

Turkiet eller Cypern då, kan det vara ett alternativ?
    Annars så har de väl uppvärmda pooler i större utsträckning på Kanarieöarna?

Är ni ute efter sol o bad så skulle jag nog rekommendera er att resa längre öster ut än Mallorca.

• gugeligu
    vill bli mamma 2009 skrev 2012-02-18 20:44:09 följande:
    Tack för era svar!

Egypten har vi redan varit i. Tunisien skulle kunna funka, men hittar inga flygavgångar dit den veckan vi har möjlighet att åka.

Vi har inte möjlighet att åka senare i maj. Alternativet är att åka i juni eller juli, men vi är så sugna på en vårresa.
    boka regyulärt + hotell själva?
Svar på tråden Charter april/maj: för kallt i poolerna?