• LittleMY

Innehåller glassen Crema di Mascarpone (Carte d’Or) pastöriserad mascarpone ost?

Innehåller glassen Crema di Mascarpone (Carte d’Or) pastöriserad mascarpo
    Någon som vet? Tack.

• Svar på tråden Innehåller glassen Crema di Mascarpone (Carte d’Or) pastöriserad mascarpone ost?
  • La Lola

Det gör den garanterat. Annars måste det stå på förpackningen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LittleMY

Tack. Kunde inte se något på förpackningen och den innehåller ju bara 1.6% mascarpone, så det borde ju vara ok. Är ju också Unilever som gör glassen, kan inte tänka mig att det inet vore ok, egentligen.

Med ditt namn känner jag ju igen, det var du som tipsade mig om att hetta upp brie-ost, för att kunna äta den. Det gör jag faktiskt just NU i ugnen, innan det blir dags för Crema di mascarpone. Skrattande Så tack fölr den också.

Trevlig kväll!!

• La Lola
    LittleMY skrev 2012-02-18 18:30:33 följande:
    Tack. Kunde inte se något på förpackningen och den innehåller ju bara 1.6% mascarpone, så det borde ju vara ok. Är ju också Unilever som gör glassen, kan inte tänka mig att det inet vore ok, egentligen.

Med ditt namn känner jag ju igen, det var du som tipsade mig om att hetta upp brie-ost, för att kunna äta den. Det gör jag faktiskt just NU i ugnen, innan det blir dags för Crema di mascarpone. Skrattande Så tack fölr den också.

Trevlig kväll!!
    Då är den pastöriserad. Enligt lag måste det framgå om osten är opastöriserad.

Ha en 3-vlig kväll du också med både brieost o glass!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Innehåller glassen Crema di Mascarpone (Carte d’Or) pastöriserad mascarpone ost?