• Anonym (ååå)

Jag är trött på att vara sugen på alkohol varje dag!

Fan, nu sitter jag här med en öl som jag längtat efter heeeela veckan. Varenda dag, Mån, Tis, Ons, Tors, Fre får jag kämpa med att inte tänka på öl/vin/sprit. Min lyckligaste dag är när jag får dricka!

När jag tar min första efterlängtade klunk på hela veckan får jag ett obeskrivligt skön känsla. FAN!
    Det är sjukt jobbigt att bara dricka 1 gång i veckan! Vill inte ha denna känsla, vill kunna äta godis och kolla på bra tv på en lördagkväll UTAN att bli förbannad över att jag inte har alkohol hemma osv... Jag vill bara få bort suget men vill inte sluta dricka för det är det absolut bästa jag vet

Vet inte vad jag vill, bara skriva av mig... Någon som känner igen sig kanske?

• Svar på tråden Jag är trött på att vara sugen på alkohol varje dag!
  • Anonym (6)

Japp, så känner jag inför sex. Vill ha sex men kan inte.

• Anonym (ååå)

puffar på lite...

• Anonym (ååå)

Ingen Familjelivare som känner igen detta?

• Anonym (cola)

Jag är sugen på cola och socker varje dag men eftersom jag är en missbrukspersonlighet precis som du verkar vara så finns det bara en sak att göra och det är att låta bli helt.

• Anonym (alkis)

Så kände jag också förr...men jag är numera nykter alkoholist sen 3,5 år tillbaka.

• Anonym (också nykter)

Känner också igen att ha känt så där och precis som "alkis" skrev är jag också nykter alkoholist, har inte druckit på två år!

Det du beskriver är ett klockrent beroende. Du är alkoholist, tyvärr. Men det går att göra något åt - det går att sluta.

Man kan få hjälp om man vill, prata med din vårdcentral så lotsar dem dig vidare till rätt personer. Det är så värt det!  

• Anonym (sugar)

Är sockerberoende och har lätt för att bli beroende av spel. Dock har nikotin och alkohol aldrig lockat mig nå värst så det verkar jag inte ha någora problem med.

Undviker spel förutom gammeldags brädspel och ETT spel som jag tillåter mig, ett som jag inte KAN spela hela tiden utan jag msåte vänta på energi titt som tätt vilket gör att jag inte blir sittandes.

Sockret, tja där är det kenpigare. Det är som att jag är rädd för nåt, jag köper även om jag inte ens är sugen, står i affären och tänker under tiden jag plockar ner godis att varför köper jag? jag vill ju inte ens ha!!

Men det blir lättare och lättare för varje dag så det går.

Dock måste du inse att du är alkoholist TS.

• Anonym (Jag åxå)

Tyvärr känner jag igen mig alltför väl. Dessvärre dricker jag mer än 1 gång per vecka

Svar på tråden Jag är trött på att vara sugen på alkohol varje dag!