Hur blir man vän med sitt ex?
Jag var tillsammans med en helt underbar kvinna. Min stora kärlek. Har aldrig tidigare känt att jag älskat någon som henne och hennes dotter. Jag lider av PTSD och har förstört mycket av oss när det har varit som värst. För några dagar sedan sade hon att hon inte ville vara med mig, att hon älskade mig och ville att vi skulle bli vänner.
Jag har så svårt att känna att det går. Jag vaknar och gråter, får panikattacker och vet inte vad jag ska ta mig till. Min sjukdom hjälper inte till heller utan förvärrar saken yterligare.
Jag flyttade upp till henne från allt mitt då jag blev störtförälskad och inte ville vara med någon annan. Jag lämnade alla mina vänner och även ett barn för oss. Det var ett val jag gjorde då relationen inte fungerade mellan mig och barnets mamma. Det var tungt i början. Jag kunde inte sova vissa dagar och spenderade mycket tid vid datorn och spelade spel bland annat. Det var inte smart men jag vet inte vad jag kunde ta mig till.
Men i alla fall... Hur gör man? Hur kan man vara vän med någon man älskar? Jag kan inte bara släppa det... Snälla någon förklara..