• AKN75

Råd till ett barnkalas till min flicka om ska fylla 8 år! :-)

hej! Jag skulle vilja ha råd om barnkalas till min dotter som ska fylla 8 år.Vill göra något annorlunda denna gången,tex en annan slags tårta,dekorationer mm

Är tacksam för alla slags förslag!

Mvh/akg

• Svar på tråden Råd till ett barnkalas till min flicka om ska fylla 8 år! :-)
  • mikalala

Utgå från hennes intressen och ha ett tydligt tema på allt, det är så kul att gå på sådana kalas... exempel pirattema då man kan ha en sjörövarflaggstårta etc...

• AKN75

okej,ja det va ett bra förslag...tack så mycket!

• lillalillalillamysan

Istället för duk, klä in bordet i papper på rulle från IKEA (ritpapper) strö ut kritor över hela bordet så får alla måla på duken...

Det var i alla fall uppskatta när mitt syskonbarn fyllde år!

Ha minitema. Det hade jag när jag var lite. Mamma bakade minipizzor, minikorvbröd som passade för prinskorvar, alla fick en minikladdkaka istället för tårta. Vi hade körsbärstomater, ja det är bara att låta fantasin flöda fritt!

Spökkalas är roligt: vi hade avhuggna fingrar i maten, färgade maten med karamellfärg och hade dekorerat med spöken och andra saker... Men de kanske är för små för sånt?

Nej jag rekommenderar verkligen minitemat. Det var något alla pratade om! Kom på att man kan ju göra miniinbjudningar etc

Bakåframvänt kalas är också roligt. Alla ska ha sin kläder bakåfram. Börja med efterrätten, ha lekar bkalänges, sjung sånger baklänges...

Vet ju inte alls hur din dotter är men ett prinsesskalas med glitter och glamour är väl heller aldrig fel!

Lycka till!

• AKN75

lillalillalillamysan :
    ja det va många bra förslag men du sa nått som skulle va kul för henne och som hon oxå är intresserad av och det är ett prinsesskalas med glitter och glamour....tror jag ska satsa på det!
    kommer hon att älska!

Tack så mycket för rådet och ha en fortsatt trevlig kväll!

• Yonez

Måste bara säga att det bästa kalas vi någonsin haft var när vi hyrde en gymnastik sal, kostar knappt nått och ungarna kan härja fritt utan att man behöver vara rädd att något skall gå sönder. Ha lite lekar och sen avsluta med skeppsbrott och skattjakt (godispåsar)

• minicazzie

min dotter som fyllde sju nu i januari, har bestämt att hon ska ha prins/prinsessdisco, kanske är det något? ett disco alltså

• huju

Min dotter som fyller 9 nu i mars har haft många olika kalas. Här kommer lite tips.

* Discokalas - blir också glitter och glamour och dans.
    * Pyjamasparty - alla kommer i sina pyjamaser och man har kuddar och lekar och myser.
    * Pizzakalas - då var det naturligtvis pizza som bjöds.
    * Maskeradkalas - bara att klä ut sig till vad man vill.

Hoppas det kan ge inspiration till någon som inte vet vad för tema de ska ha på kalaset.

• huju

Nu när hon fyller 9 så har hon bestämt att hon ska ha ett Rockpartykalas. Inspirerad ab Bratz rockangles. Så det blir ett party med musik och tuffa kläder och kanske korv m. bröd m.m.

Hon ser jättemycket fram till detta. Själv vet jag inte hur jag ska göra för att få det så rockigt så möjligt utan att för den skull bli alldeles fel.

Är det någon som har något förslag på mat, dekoration m.m. Pizza uteslutet då hon hade pizzaparty förra året.

Hoppas på lite svar. Hon fyller den 5 mars.

Svar på tråden Råd till ett barnkalas till min flicka om ska fylla 8 år! :-)