Dopinbjudan, inspiration och hjälp tack :)
Hej hoppla!
Fick en liten son för snart tre veckor sen.
Tänker mig dop i slutet av april eller början av maj, vill få i väg inbjudningarna så fort som möjligt och behöver lite tips och inspiration till dem.
Jag har beställt kort och kuvert i en brun färg, påminner om återvunnet papper, vill gärna ha dinosaurietema i kortet och söker efter fina stickers att sätta i.
Kanske kan man "puncha" ut en större dinosaurie i ena hörnet och låta innehållet skina igenom fönstret som blir..?! Men vart hittar jag en punch som är tillräckligt stor, korten är 13*13cm har jag för mig, vill nog att "hålet" som blir ska vara åtminstone ett par cm, ingen liten grej alltså...
Jag har även beställt brads i blå/röda färger, det verkar vara röd, blå, ljusblå, orange och vita i förpackningen, dessa har jag tänkt mig ska hålla fast pappret med själva inbjudan i kortet, förslag på färgmatchning där? På pappret alltså!
Jag och gubben gillar båda två såna där sjuttiotalsfärger, orange/brun/gul osv så gärna i den färgskalan...Kan man tänka sig orange och evt en mörkare brun som bakgrund?
Sen vill jag ha tips på hur man formulerar inbjudningstexten, vad man ska skriva.
Ge mig inspiration snälla! Och tips på ställen där jag kan hitta fina stickers eller andra detaljer att pynta kortet med, kom i håg dinosaurietemat :)