Hur förvarar ni pyssel?
Jag har en pyssellåda till min dotter där hon kan förvara sina teckningar och pyssel.
Hur gör ni?
Jag har en pyssellåda till min dotter där hon kan förvara sina teckningar och pyssel.
Hur gör ni?
Just nu förvaras pärlorna på golvet då barnen just välte hela pärlburken.... :-/
jaha, det lät inte så roligt......
Fast i vanliga fall står alla pysselsaker i ett skåp på ganska hög höjd.
ok va bra!
vi har det väldigt litet hemma har tyvärr inte så mycket förvaringsutrymmen men det hade varit jättebra!
menar du färdigt pyssel eller pysselmaterial? min dotter ska få en låda i födelsedagspresent som ska vara till pysselmaterial. Kul att kunna förvara det behändigt. Tyvärr måste det stå en bit upp för att lillebror inte ska riva ner allt...
Vi har ett pysselrum.
Vi har pysselsaker i ett skåp med lås. Det färdiga lägger vi i en fin kartong, ev ramas något in eller ges bort :)
Har olika genomskinliga ikea lådor som innhåller olika pyssel.
*Måla/färger/penslar
*Deg/bakformar
*Rita/pennor
*Pyssellåda med väldigt mkt i, små pärlor, lim, saker att dekorera med, saxar mm
*Pärlor/tråd/piprensare.
Dessa står tydligt framme, barnen säger till om de vill göra något :).
Jag älskar att det är genomskilnigt, då ser man vad som är i, sonen med hyperaktivitet blir faktiskt lugnare av att se vad som finns än när de var gömt i svarta lådor. Han blir däremot stressad om det finns för mkt leksaker framme och man får bara ha en låda i taget att pyssla med, med mamma el pappa som också pysslar givtvis :)
Barnen är 2 och 3.5 år.
Mvh. Lisa
Vi har låtit två dubbla underskåp i köket vara förvaringsutrymmen för barnens pyssel. Skåpen är inte djupare än vanliga överskåp och där får allt plats. Perfekt att sakerna i barnens egen höjd så att de själva kan hämta det de vill ha.
I det ena skåpet har vi tre hyllor med pussel och spel. I det andra skåpet är det ritpapper, pennor, målarfärg, pärlor, lera och annat smått och gott.
Några pussel har vi förresten på tavellister i barnens lekrum. Också i deras höjd.