• Svar på tråden varm saft mot hosta?!
  • TAN

Jag gav ljummen saft till min son när han hade slemhosta... Superbra tyckte jag! Löser upp slemmet

• Acelise

Absolut, så länge det inte är light! Och tänk på att den ska vara ljummen, inte varm! De uppfattar saker som varmt vid mycket lägre termperaturer än vi!

• pluttskrutt

Vi gav också vällingsvarm saft till sonen när han var förkyld. Det fungerar alldeles utmärkt, han fick i sig lite socker, en massa vätska och slemmet löstes upp. Vi använde den saften vi hade hemma, spelar ingen roll vilket märke det är men undvik lightprodukter.

• Miloxan

klyfta en gul lök och lägg i en djup tallrik med lite vatten i botten. Ställ tallriken så när huvudet som möjligt tex på en stol/pall bredvid huvudänden på sängen. Höj gärna huvudänden på sängen. Hostan brukar dämpas lite av detta. Har gjort så till mina när de varit små. Löken luktar apa men hjälper faktiskt bra, allra helst vid rethosta. Andra natten brukar man se/höra effekt...sen om det skulle varit bättre ändå egentligen vet jag inte men vad gör man inte för de små liven för att få sova så lugnt som möjligt :)

• ulle85

Kan man ge nu på natten eller blir de mer hosta då. tänkte om de blir att han vill hosta upp slemmet?!

Svar på tråden varm saft mot hosta?!