• Anonym (??????????)

    Hur vet man om man är Bi?

    Jag är en förvirrad tjej!

    Hur vet man om man är BI? tanken på sex med en tjejj får det att pirra och gör mig nyfiken.

    Snälla hjälp mig, hur visste ni?     

  • Svar på tråden Hur vet man om man är Bi?
  • Gabriella94

    först o främst du e inte ensam. jag kände precis som dig för ett par år sedan. Tanken av sex med en tjej gjorde mig extremt varm inombords och jag blev spralligt glad av att bara tänka på det. sen hände det en sak som förändrade mitt liv när jag var på en hemma fest hos en kompis till mig. jag satt i soffan rätt nykter då en väldigt väldigt vacker tjej råkar snubbla på mattan o hamna precis bredvid mig i soffan. vi började prata och så sen tog det kanske 15 min innan vi började ge komplimanger till varan och hon började närma sig. till slut kunde jag inte hålla mig. så jag kysste henne och hin kysste mig tillbaka:D dagen efter fick jag ett meddelande av henne och vi började dejta och var tillsammans ett tag, efter det "fastnade" jag för tjejer oxå. idag är jag o hon bra vänner och jag lever ganska öppet som bisexuell.
    Så mitt svar till dig är att prova på lite saker. Jag lovar att det kommer att kännas i kroppen om det är rätt eller fel o då vet du!

  • Anonym (??????????)

    Tack för ditt svar!

    Jag har vrit meed en tjej och de kändes spännande, och jag gilla de massor!

    Det kändes rätt!   

  • lykantrophona

    Så jävla svårt är det inte.

    Sexuellt attraherad till motsatt kön: hetero

    Sexuellt attraherad till samma kön: homo

    Sexuellt attraherad till båda kön: bi

    Varsågod.

  • Anonym (??????????)
    lykantrophona skrev 2012-02-20 11:18:14 följande:
    Så jävla svårt är det inte.

    Sexuellt attraherad till motsatt kön: hetero

    Sexuellt attraherad till samma kön: homo

    Sexuellt attraherad till båda kön: bi

    Varsågod.

    Har du aldrig varit förvirrad över något?
    och jo så jävla svårt är de!!!!!!!!!!!! 
  • lykantrophona
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 11:31:37 följande:
    Har du aldrig varit förvirrad över något?
    och jo så jävla svårt är de!!!!!!!!!!!! 
    Jag har varit förvirrad över saker som haft oklar definition. Om jag undrar något över mig själv, så tror jag inte att det hjälper att fråga andra. Du själv känner dig bäst.

    Frågan du borde ställa dig är: vilka är du sexuellt attraherade till?
    Det finns ingen annan som kan svara på den frågan åt dig. Det är meningslöst att fråga andra, det enda vi kan göra är att erbjuda definitionen på bisexualitet.

    Ifall du "vrit meed en tjej och de kändes spännande, och jag gilla de massor!", så låter det som om du kan känna sexuell attraktion till tjejer. Om du kan känna samma sak för killar, så uppfyller du definitionen på bisexualitet. Så enkelt är det.
  • Anonym (Man)
    lykantrophona skrev 2012-02-20 11:18:14 följande:
    Så jävla svårt är det inte.

    Sexuellt attraherad till motsatt kön: hetero

    Sexuellt attraherad till samma kön: homo

    Sexuellt attraherad till båda kön: bi

    Varsågod.
    Fast frågan är om de begreppen bara omfattar sexuellt attraherad eller om det även skall omfatta att kunna ha känslor för samma kön. Själv kan jag (i alla fall när jag är kåt) tänka mig att ha sex (och har haft) sex med män, men känner aldrig att jag skulle kunna bli förälskad i en man eller se på en man och känna mig attraherad.

    Har tex sugit av en man och varit väldigt upphetsad av att göra det. Sen efteråt när jag själv kommit och kåtheten lagt sig känner jag mig inte alls intresserad av mannen.
  • Tokstolla
    Anonym (Man) skrev 2012-02-20 11:58:31 följande:
    Fast frågan är om de begreppen bara omfattar sexuellt attraherad eller om det även skall omfatta att kunna ha känslor för samma kön. Själv kan jag (i alla fall när jag är kåt) tänka mig att ha sex (och har haft) sex med män, men känner aldrig att jag skulle kunna bli förälskad i en man eller se på en man och känna mig attraherad.

    Har tex sugit av en man och varit väldigt upphetsad av att göra det. Sen efteråt när jag själv kommit och kåtheten lagt sig känner jag mig inte alls intresserad av mannen.
    Jag tror att ganska många upplever det precis så där. Kanske att det trots allt inte är så vanligt att man faktiskt prövat på att ha sex med samma kön dock. Men att folk tänder på båda kön tror jag är vanligt.
  • Gabriella94
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 10:03:41 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har vrit meed en tjej och de kändes spännande, och jag gilla de massor! Det kändes rätt!   

    Jag e glad att Jag kunde hjälpa till! Dåså då vet du vad du vill innerst inne.. leta reda på svaren nu;)
  • Anonym (??????????)

    Ibland måste man fråga för att se hur de är för andra!

    så nå hur ska jag kunna hitta en tjej för att teesta? ;D (killen låter mig va med tjejer om jag själv vill)  

  • lykantrophona
    Anonym (Man) skrev 2012-02-20 11:58:31 följande:
    Fast frågan är om de begreppen bara omfattar sexuellt attraherad eller om det även skall omfatta att kunna ha känslor för samma kön. Själv kan jag (i alla fall när jag är kåt) tänka mig att ha sex (och har haft) sex med män, men känner aldrig att jag skulle kunna bli förälskad i en man eller se på en man och känna mig attraherad.

    Har tex sugit av en man och varit väldigt upphetsad av att göra det. Sen efteråt när jag själv kommit och kåtheten lagt sig känner jag mig inte alls intresserad av mannen.
    Man pratar ibland om att ens romantiska läggning inte är samma som ens sexuella läggning. Ifall man exempelvis är kåt på båda könen, men kan bara känna romantiska känslor för motsatta, kan man kalla sig själv bisexuell men heteroromantisk.

    Oftast så matchar ju dessa två typer av preferenser, och då använder man -sexuell som samlingsbegrepp. Men ibland kan det vara användbart att skilja dessa åt, exempelvis om preferenserna skiljer sig åt.

    Jag känner mig som en gammal dryg gubbe som läxar upp tonåringar. Fastän jag är en 22-årig tjej som antagligen läxar upp tjejer i min egen ålder (?) eller äldre här på FL allt som oftast.

    Minns när jag var typ 13 eller 14, och hittade ett "är du gay?"-test online. De flesta sådana har mååånga frågor, ofta med massa fördomar inblandade. De brukade inte hjälpa mig mycket, eftersom frågor som "har du kysst en kille/tjej" var meningslösa för mig, som var okysst och oskuld. Men jag hittade ett bra test. Den hade två frågor.

    1. "Är du sexuellt attraherad till motsatta könet?"

    2. "Är du sexuellt attraherad till samma kön?"

    Jag var lite osäker på huruvida jag var sexuellt intresserad av någon överhuvudtaget (mina tonårshormoner hade inte kommit igång riktigt än). Så jag gjorde testet två gånger, en gång där jag svarade ja på båda frågor (bisexuell) och en där jag svarade nej båda gånger (asexuell). När mina hormoner och sexlust kickade igång inom ett år, så var det tydligt att jag var bisexuell. Olyckligt kär i en tjej i min klass, men de flesta av mina sexfantasier kretsade kring killar.

    Numera har jag dejtat båda könen, även om främst killar (lättare helt enkelt). Men man behöver ha prövat för att ha en viss sexuell läggning. Jag var bisexuell även som 13-14-åring, innan jag ens kysst någon. Jag blir faktiskt lite irriterad på förslag som "Pröva, då ser du!" för då handlar mycket om individen man har sex med. Så bara för att man inte tyckte om sexet med kille nr 1, så behöver inte betyda att man inte tycker om killar liksom. Däremot är det alltid klokt att känna efter själv och tänka på vad man tycker om och fantiserar om.
  • Anonym

    Själv kan jag bli förälskad i både män och kvinnor (är sj kvinna) men föredrar sex med kvinnor.  Är jag då bi? Eller bara FRI att tända på och bli kär i vem jag vill :) Vad jag menar är att det kanske i slutändan inte är så viktigt hur man definierar sig. Lycka till!!

  • Anonym
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 14:04:29 följande:
    Ibland måste man fråga för att se hur de är för andra!

    så nå hur ska jag kunna hitta en tjej för att teesta? ;D (killen låter mig va med tjejer om jag själv vill)  
    haha det har du rätt i.. Jaa du jag vet ju inte riktigt hur gammal du e men annars har du ju alltid mig o testa på hahaha!!!
    BTW diggar hur din kille låter dig göra det du vill.. thumbs up!
  • Tom Araya
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 00:29:04 följande:
    Jag är en förvirrad tjej!

    Hur vet man om man är BI?
    Man surrar och är sugen på nektar.
  • tingelingofc

    tja! vet inte hur gammal du är men kan vara värt att skriva iaf. :) är sj 15
    har haft en flickvän och nåra killar sen tidigare och vet att jag gilla båda :) men är nu på jakt.
    vill du träffas och prata lite så hör gärna av dig! i villket fall så är det ju alltid kul att träffa nya vänner ;)
    kram sålänge!! 

  • Tom Araya
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 00:29:04 följande:
    Jag är en förvirrad tjej!

    Hur vet man om man är BI? 
    Svart-gula färgen på kroppen, den smala midjan, vingarna på ryggen, surrandet när man viftar på dom, suget efter nektar....
  • lykantrophona
    Typ något sånt här?

    Egentligen förstår jag inte hur det kan vara så svårt för vuxna människor när det gäller sexuell läggning. Man vet väl hur det känns att vara sexuellt attraherad till någon vid det laget? Och ofta brukar man ju kunna se könet på personer man attraheras av? Eller?
  • canty
    Gabriella94 skrev 2012-02-20 02:39:42 följande:

    först o främst du e inte ensam. jag kände precis som dig för ett par år sedan. Tanken av sex med en tjej gjorde mig extremt varm inombords och jag blev spralligt glad av att bara tänka på det. sen hände det en sak som förändrade mitt liv när jag var på en hemma fest hos en kompis till mig. jag satt i soffan rätt nykter då en väldigt väldigt vacker tjej råkar snubbla på mattan o hamna precis bredvid mig i soffan. vi började prata och så sen tog det kanske 15 min innan vi började ge komplimanger till varan och hon började närma sig. till slut kunde jag inte hålla mig. så jag kysste henne och hin kysste mig tillbaka:D dagen efter fick jag ett meddelande av henne och vi började dejta och var tillsammans ett tag, efter det "fastnade" jag för tjejer oxå. idag är jag o hon bra vänner och jag lever ganska öppet som bisexuell.
    Så mitt svar till dig är att prova på lite saker. Jag lovar att det kommer att kännas i kroppen om det är rätt eller fel o då vet du!


    Superbra svar Glad
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 11:31:37 följande:

    Har du aldrig varit förvirrad över något?
    och jo så jävla svårt är de!!!!!!!!!!!! 
    Agreed.
  • Tom Araya
    Anonym (??????????) skrev 2012-02-20 00:29:04 följande:
    Jag är en förvirrad tjej!

    Hur vet man om man är BI? tanken på sex med en tjejj får det att pirra och gör mig nyfiken.

    Snälla hjälp mig, hur visste ni?     
    Man dras till båda könen, rimligtvis både känslomässigt och sexuellt.
Svar på tråden Hur vet man om man är Bi?