• Anonym (orkar inte)

    är det värt ett försök

    Min sambo var otrogen mot mig under min graviditet och hade kontakt med tjejen tills jag kom på det. Vi gick i sär en kort tid men eftersom vi båda älskade varandra gick jag tbx till han. Det är både det bästa och dummaste jag gjort! Jag älskar han och har haft svårt att lite på han, mycket svartsjuka och jag drar alltid upp detta när vi bråkar eftersom jag inte kan släppa det! vår son e nu 2½år nu till det nya problemet!
    Jag vågar inte berätta för någon i min omgivning vad han gjort för jag tycker det e så kränkande och jag mår dåligt av det samtidigt som känslorna är väldigt blandade med både kärlek och hat!
    sonen ville kolla på ett inspelat avsnitt från pippi långstrump på alv som "sambon" har i telefonen så jag gick in som vi brukar göra och då såg jag 2 andra inspelningar där han filmat mig i smyg, Ett när jag ligger i badet och ett när jag ligger i sängen! Han har klippt ut ett hål i kartongen för hans galaxy telefon och riktat den mot min del av sängen. vad han förväntade sig att se vet jag  inte med tanke på att han va på nedervåningen båda ggr med våran son!!
    Jag vill nu att han ska flytta ut samtidigt som jag inte vet vad mina känslor säger eftersom jag konstigt nog fortfarande älskar han!!
    Är jag konstig som tycker detta är ett sjukt beteende?? 
    Han vill nu gå på familjerådgivning men jag vet inte.. jag vet inget helt enkelt!
    vi som pratade om att skaffa ett barn till jag vet inte vad jag ska göra.
    Någon som varit i samma situation?

  • Svar på tråden är det värt ett försök
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Jag tycker att förslaget med familjerådgivning är bra eftersom detta är en besvärlig situation där man kan behöva hjälp. Det finns mycket för er att reda ut och förstå. Ni har en liten son och det är viktigt att tänka på hans bästa också. Att han filmat dig måste han verkligen förklara på ett godtagbart sätt. Ni behöver hjälp med er relation om ni skall kunna gå vidare tillsammans eller separera på ett bra sätt.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden är det värt ett försök