• Gabbe

Tatuera över ärr?

Jag har haft ett 10cm långt 1 cm brett ärr på min mage i flera år nu, som jag stört mig på otroligt mycket. Inatt fick jag en snilleblixt på att kanske tatuera över ärre, någon som har någon erfarenhet av detta? kan man göra detta Och klarar tarueraren av att fortfarande få in detaljer trots att det äe på ett ärr?
    Tack på förhand till er alla, alla svar upskattas :)

• Svar på tråden Tatuera över ärr?
  • Pussesnufs

Det beror på hur djupt ärret är, vad för sorts tatuering du vill göra och vilken form av ärrbildning det blivit.

Tycker du ska gå till en studio och fråga någon som jobbar där, visa ärret och låt tatueraren ta beslutet. De flesta proffs säger direkt vad som funkar och inte funkar!

Jag har tatuerat över ett ganska djupt ärr och min tatuerare varnade mig innan, vilket gjorde att jag valde ett helt annat motiv. Bara svart färg funkar sällan bra, skuggningar har funkat på mig iaf! :)

Lycka till.

Scientia Potentia Nostra
  • UnniM

jag har många djupa ärr på armarna, har tatuerat över dom och de gick utan problem. det enda är att huden är lite tunnare där ärr vävnaden är, men det ska inte vara nåra problem. gick bra för mig som sagt. :) 

Svar på tråden Tatuera över ärr?